Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tre flaskor Plm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tre flaskor Plm

    Vill bara visa tre flaskor vi hittade i en reva när vi vandrade på Hanö i Blekinge.
    Två spritflaskor tror jag och en liten som jag inte har någon aning om.
    De ligger alla kvar för någon framtida flasksamlare...

    Vet någon om vad det skall vara i den lilla gröna, PLM H39?

    Med vänlig hälsning,
    Jonas
    Bifogade filer

  • #2
    Merry tror jag, en god fruktläsk med citron/lime smak.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
      Merry tror jag, en god fruktläsk med citron/lime smak.
      Den är det nog, kommer inte alls ihåg den...

      Comment


      • #4
        Den lilla gröna är nog mycket riktigt en juiceflaska, tillverkat på 80-talet i Hammar, den är ju inte årtalsmärkt men sticklingen i botten skvallrar att den är "nyare".

        Den vita är som syns en spritflaska tillverkad i Surte 1972 och slutligen så är den olivgröna en vinflaska, också den tillverkad i Surte men något äldre, tolkar siffrorna som 1968, PLM-logotypen är av det äldre snittet som fanns under 50-60-talen.

        Comment


        • #5
          AB Plåtmanufaktur (PLM) började köpa glasbruk år 1960; PLM-märkning finns sålunda inte på 1950-talsflaskor. Det "utdragna" P:et förekommer in på 1970-talet, i alla fall på 33 cl returflaskor. Sista året de kan ses, 1974, är på just Hammars 33 cl.

          Comment


          • #6
            [QUOTE=Legion;283023]Den lilla gröna är nog mycket riktigt en juiceflaska, tillverkat på 80-talet i Hammar, den är ju inte årtalsmärkt men sticklingen i botten skvallrar att den är "nyare".

            Merry en fruktsoda-liknande läskedryck från Bjäre.

            Skrivit i Corren 7/4: Livet bubblade, sommaren log. Ljusblåa dagar, minigolf och tennis, en filt i solen på badstranden, Kalle Ankas pocket, ELO, Ted Gärdestad och ABBA i kassettbandspelaren &#8211…
            Last edited by prylsnubben; 2020-07-30, 01:12.

            Comment

            Working...
            X