Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skedar från dödsbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Skedar från dödsbo

    Halloj,
    Jag har dessa skedar i min ägo efter ett dödsbo och vet inte om jag ska kasta eller spara. Stämplarna säger mig inget alls; nysilver? Skedarna är gyllene i utseendet. Någon som kan hjälpa mig? Click image for larger version

Name:	IMG_20200710_215707.jpg
Views:	1
Size:	138,2 KB
ID:	696659Click image for larger version

Name:	IMG_20200710_214306.jpg
Views:	1
Size:	146,8 KB
ID:	696660

  • #2
    Prima nysilver tillverkade av GAB=Guldsmeds Aktie Bolaget.
    Du gör väl vad du vill med dem. Kasta bort är väl dumt. Gillar du dem inte sälj el skänk till någon secondhand butik.

    Comment


    • #3
      æsken har en værdi i sig selv. Bedst med skeer, men sørg for ikke at skade æsken.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Fnusfröken Visa inlägg
        Prima nysilver tillverkade av GAB=Guldsmeds Aktie Bolaget.
        Du gör väl vad du vill med dem. Kasta bort är väl dumt. Gillar du dem inte sälj el skänk till någon secondhand butik.
        Tack för svar! Jag förstår ärligt inte konceptet med nysilver, skedarna ser ju som sagt inte direkt silvriga ut...
        Nej, slänga vore väl synd, jag får se vad det blir. Roligast vore ju om någon som gillade dem fick dem. En krona på Tradera kanske. Tack för infon.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av hose Visa inlägg
          æsken har en værdi i sig selv. Bedst med skeer, men sørg for ikke at skade æsken.
          Tack för att du svarar. Det var intressant att höra, men tyvärr ser asken ut så här. Väldigt ful och sliten. Click image for larger version

Name:	IMG_20200711_113945.jpg
Views:	1
Size:	108,5 KB
ID:	573286

          Comment


          • #6
            æsken er som den er. vigtigt at lås og hængsler virker.

            Comment


            • #7
              Det här med förgyllt nysilver förstår jag inte, varför först försilvra och sedan förgylla, varför inte förgylla direkt, någon som kan förklara?

              Comment

              Working...
              X