Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rysk guldstämpel på antik klackring.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Rysk guldstämpel på antik klackring.

    Finns det någon som vet vad det är för stämplar på denna guldring den har varit med till Sverige från Ingermanland. Min farmor hade den med 1948 men den är förmodligen mycket äldre. Vad kan det vara för Sten i ? Är nyfiken om nån vet varifrån och ungefär vilket år den kan vara ifrån.
    Bifogade filer
    Last edited by Lill_Frej; 2020-01-24, 00:06.

  • #2
    Ärligt sagt, tänk nu lite på vad jag kan se från dina bilder av storlek minimyra. Det avgöramde är ju stämplarna, som du vill veta, eller hur? Varför visar du en massa ovidkommande material i stället för att beskära bilden till enbart stämplarna och visa en högupplöst bild av BARA dem! Endast så kan du förvänta ett säkert resultat.

    So wie so, vad jag tror mig se är Moskva 1882-1899 och stämpeln ДМ. De kunde vara Dimiri Mahalov, som verkade i Moskva 1885-1897. Då är din guldring i 14 karat gjord. Nästa gång visa bättre bilder,tack!
    Beträffander stenen, inte den minsta chans med dessa bilder.

    Comment


    • #3
      Jag ska se om jag kan beskära och göra bilderna bättre är helt ny på detta. Men är mycket glad för svaret jätte roligt att få veta att den är från Moskva det visste jag inte. Vet inte ens om stämpeln är från rätt håll men står AM men samtidigt borde den första stämpeln vara 56 . Ringen är inte min utan fortfarande min fars han är 84 år född i Ingermaland. Den är det enda som finns med till SWE där ifrån och jag har lovat han att göra vad jag kan för att hitta ledtrådar om stämpeln Med vänlig hälsning Ulrika
      Last edited by Lill_Frej; 2020-01-25, 23:00.

      Comment


      • #4
        Click image for larger version

Name:	ryskring (2).jpg
Views:	1
Size:	69,2 KB
ID:	572727

        Comment


        • #5
          Nå ja, lite bättre, men bilden är fortfarande rätt så oskarp. Det ändra ändå ingenting till det som jag redan nämnt. Ringen ärgjord i Moskva. av Dimitri Mahalov. Notera att initalerna inte är AM utan kyrilliska DM (ДМ). Onekligen liknar kyrilliska D ett latinska A, men tro mig, så är det.

          Comment

          Working...
          X