Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lampfot / brevpress i glas med blommor. Var kan denna komma ifrån?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Lampfot / brevpress i glas med blommor. Var kan denna komma ifrån?

    Vad tror ni om denna lampfot (brevpress?) med luftbubblor och blommor. Har sett något lite liknande från FM Ronneby men vet ju att likartade gjorts på flera håll runt om i världen. Någon som kanske vet?
    Bifogade filer

  • #2
    Jag vill minnas att Limmared gjort sådana, någon kommer nog med svar på det.
    Jag själv gjorde några få som jag monterade 1960-70 tal Fåglaviks glasbruk.
    Hur det är med dina på bild vet jag inte, någon mera får fylla på tråden.
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
      Jag vill minnas att Limmared gjort sådana, någon kommer nog med svar på det.
      Jag själv gjorde några få som jag monterade 1960-70 tal Fåglaviks glasbruk.
      Hur det är med dina på bild vet jag inte, någon mera får fylla på tråden.
      Hirvi
      Intressant! Tack för svar! Det här är kanske ett sånt där litet mysterium som inte så lätt låter sig lösas. Jag var själv osäker på om den alltid varit en lampa eller om någon egenhändigt monterat ihop den. Men som jag förstår det på dig gjordes det likartade åtminstone på Fåglavik avsedda som lampor? Nu när jag googlade runt ytterligare lite till, hittade jag faktiskt ett par identiska/snarlika lampor som sålts på Tradera, dock inte märkta de heller tyvärr. Vi får se om det är någon annan här som kanske vet lite mer.

      Comment


      • #4
        Det går ju montera på en vanlig brevpress, men dom som gjordes typ Limmared så gjordes ett hål upptill för att fästa sockeln,dom jag gjorde på detta vis i Fåglavik var väldigt få, vi får se om Legion har koll på Limmared när han kommer in.
        Hirvi
        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

        Comment

        Working...
        X