Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stomatol flytande koncentrat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Stomatol flytande koncentrat

    Den här lilla blå flaskan med delar av etikettansamlingen kvar, gladde mig extra då den har sin tennkork kvar samt en del av det väldoftande innehållet.
    Den lilla kronan högst upp ger flaskan ett småimponerande intryck. Vill bara dela med mig av denna,.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

  • #2
    Den flaskan kan vara tillverkad i Orrefors Modell 297. Ett klassiskt exempel på koboltblått. Detta döptes i Orrefors till Stomatolblått. Detta hängde med ända fram till 50-talet som benämning på blått glas.
    nvh Lasse
    Bifogade filer

    Comment


    • #3
      Oj, det var roligt att veta Lasse. Tack för det. Rätt festligt att fabrikanten lusade ner flaskan med etiketter. Det finns sannerligen ingen chans att missa hur det ska användas, att det är prisbelönt, vad det innehåller etc, dessutom krönt med en krona, vilket förvånar mig!
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

      Comment


      • #4
        Stomatolflaskan som ligger under rubriken Allmänt har texten: Albin Bernhardtsson Stockholm i text på glaset. Jag borde väl kunna utgå från att den är äldre än denna jag har här? Den nya flaskan är betydligt större oxå och har all text o etiketter nästan intakt så man får en del spännande info där.
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

        Comment

        Working...
        X