Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu är det dax för Konst.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jämförelsen makaron framställning och denna flask framställningen är rolig på det sättet att den inte stämmer.
    Jag förstår att det kan tyckas ytterst roligt om man tänker sig en "gubbe" som blåser ut en jätte lång makaron. Men tyvärr är inte fabrikationen så "rolig".
    Konst är den inte, flaskan men.... om någon slår den i tusen bitar och limmar upp dessa på en skiva då blir det konst.
    Jag säger bara att "folk" får gå och bada.
    På tal om det, Nisse har tjärnen kommit upp i 7 grader pluss? Härefter inlägger jag femton glada änglar utan huvud.

    Comment


    • #32
      Hektors syn på konst delar jag helt. Konst är något som jag tycker om att vila ögonen på. Inte namn som man kan skryta med.

      Comment


      • #33
        Okey, då kanske man kan passa på att ställa lite frågor om Rembrant? Vad tycker ni, ni som gillar Rembrant t ex vad tror ni han vill förmedla med sina självpoträtt för att ta något exempel? Hektors bild föreställer den originalet eller en det en reproduktion, kanske rentav ett original som hänger på Hektors vägg hemma?

        Comment


        • #34
          Ursprungligen postat av Hektor Visa inlägg
          Jämförelsen makaron framställning och denna flask framställningen är rolig på det sättet att den inte stämmer.
          Jag förstår att det kan tyckas ytterst roligt om man tänker sig en "gubbe" som blåser ut en jätte lång makaron. Men tyvärr är inte fabrikationen så "rolig".
          Konst är den inte, flaskan men.... om någon slår den i tusen bitar och limmar upp dessa på en skiva då blir det konst.
          Jag säger bara att "folk" får gå och bada.
          Konst kan också vara ett sätt att sammanfoga vardagliga delar till nya mönster. Jag förstår inte att du inte vill se längre än dina trånga vyer, Hektor... Är inte mosaik konst, t.ex? I Peterskyrkan finns original"målningar" utförda i stenmosaik för att de skulle få ett större värde och ett längre liv. Men det är ju bara krossad sten, gubevars!

          Comment


          • #35
            En konstnärlig frisyr, den är lite trång för hennes huvud men det är ju bara hår och hår är äckligt speciellt i maten så frågan är om det är konst?
            Bifogade filer

            Comment


            • #36
              Peter jag förstår inte varför du fått för dig att jag inte skulle tycka mosaik är konst?
              Däremot tycker jag att batttik med flera t inte är konst.

              Comment

              Working...
              X