Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Välkommen på förhandsvisning- Antikrundan i Ronneby

Seniormedlem TinaSands avatar
    Reg.datum
    maj 2007

Välkommen på förhandsvisning- Antikrundan i Ronneby

Har ni lust att gå på förhandsvisning? Välkomna i så fall.
    Antikrundan spelade in i Ronneby i tisdags, den 3/9, och jag körde dit. Då Ronneby ju är nästgårds, bara 3 mil från Karlskrona, hade jag bokat in dagen redan när jag fick veta, att Antikrundan skulle komma dit.

Tiden går fort, det är fem år sedan de var här i Karlskrona (dvs 2014). Då, liksom nu, hade jag förstås ett par kameror med för att föreviga dagen. Det blev många bilder tagna men bara en del av dem lägger jag upp här (även om det också blir många). Men det ÄR ju så många ”pinauler” (karlskronitiska för saker) som folk har med sig till det populära programmet. Ändå är det en omöjlighet att få med allt, varför det säkert var en hel del godbitar som gick mig totalt förbi. Det går ju bara att vara på en plats samtidigt, vilket ibland är högst beklagligt.

Programmet spelades in vid Ronneby Brunn, i och intill den gamla Brunnshallen, där man fordon ”drack brunn” och umgicks med de andra brunnsgästerna. Då var Ronneby Brunn en välbesökt kurort. Idag används Brunnshallen och området runtom till loppmarknad varje söndag från vår till höst.

Jag hade en härlig dag bland folk och prylar, från strax före kl 9 på morgonen till lite efter kl 19. Trevliga samtal med såväl besökare som några av de som arbetar med inspelningen av programmet, särskilt med ett av kamerateamen. Denna gång har även just kamerateamen fått vara med på mina bilder. De gör ett fantastiskt jobb under dagen och är värda en eloge. Fina saker och experter i all ära – men utan kamerateam blev det inget program att visa, eller hur?

Jag delar upp bilderna i fyra omgångar. Nr 1 är från morgonen när besökarna strömmade till och personer från andra media intervjuar och fotograferar experterna.
    Expertgänget hade en lite annorlunda uppvärmning på grusplanen framför hallen. De hade olika gymnastiska övningar, vilka utfördes med mer eller mindre elegans . Det är svårt att säga om de själva eller publiken hade roligast. Jag tror de förra, för de skrattade sanslöst. Tyvärr går det ju inte att lägga upp en videosnutt här så det får duga med stillbilder. Efter denna uppvisning och uppvärmning var det dags för experterna att ta första kontakten med de köande besökarna och redan nu leta eventuella fynd.
    Och här kommer första omgången bilder. Håll tillgodo.
    Bifogade bilder Bifogade bilder                                                                                        

Reg.datum
    maj 2007

Bilder del 2 Antikrundan Ronneby

Bilder omgång 2. Blandade alster från värderingen som nu kommit igång.

Nu tar jag lite kaffepaus innan nästa bilduppladdning

Citat Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
    Bilder omgång 2. Blandade alster från värderingen som nu kommit igång.

Nu tar jag lite kaffepaus innan nästa bilduppladdning
    Hej Tina,
    Tack för alla fina bilder.
    Kul att få en förhandstitt.
    Med vänlig hälsning,
    Jonas

Reg.datum
    maj 2007

Bilder del 3 Antikrundan Ronneby

Bilder omgång 3. Här är bilder på föremål som blev filmade för att visas i programmet. Emellertid blir ju inte alla filmade inslag visade. Inte heller kunde jag fotografera allt det som filmades då det var flera ”stationer” där detta ägde rum.
    Gällande vissa av föremålen kunde var jag nära nog för att höra vad de värderades till. Men det vill jag inte avslöja nu för det tar bort spänningen att höra det när programmet sänds på TV.

Den studio de hade byggt upp inne i hallen gick helt enkelt inte att komma till då den var avspärrad för alla som inte hade där att göra. Dessutom var den vänd med "baksidan" utåt, dvs man såg inte föremålen som filmades, annat än de som var stora - och då endast mycket begränsat. Därför är alla mina bilder (undantaget någon) tagna vid "stationerna" utomhus.

Tack Cenedese - trevligt att du tycker det är kul.

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Roligt Tina, roligare än på TV... och böcker
    So long
    Kim

Reg.datum
    maj 2007

Bilder del 4 Antikrundan Ronneby

Bilder omgång 4. Sista omgången bilder. Här filmades till och med den orange rullgardinen i textil. De sista bilderna är från ”den vanliga” värderingen.
    Nu får vi vänta till januari/februari innan programmet sänds. Till dess kan man ju roa sig med att gissa värderingarna.

Tack för visningen, och tack för suveränt bra bilder!

Reg.datum
    maj 2007
    Alegni - Tack själv för att du tog dig tid att titta. Det gläder mig att du uppskattar "bildreportaget".
    Som du kanske noterade finns bara ett enda FM- föremål med på fotona, en ganska stor val. Jag höll utkik efter just FM- föremål för jag trodde, att jag skulle få se flera stycken just för att väldigt många ju gjordes i Ronneby. Jag kan naturligtvis ha missat något/några med tanke på hur många besökare det var. Men något mer än en ensamma valen hade jag faktiskt förväntat att få syn på.
    Å andra sidan blev jag tillräckligt vimmelkantig av allt det andra som fanns.

Citat Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
    Alegni - Tack själv för att du tog dig tid att titta. Det gläder mig att du uppskattar "bildreportaget".
    Som du kanske noterade finns bara ett enda FM- föremål med på fotona, en ganska stor val. Jag höll utkik efter just FM- föremål för jag trodde, att jag skulle få se flera stycken just för att väldigt många ju gjordes i Ronneby. Jag kan naturligtvis ha missat något/några med tanke på hur många besökare det var. Men något mer än en ensamma valen hade jag faktiskt förväntat att få syn på.
    Å andra sidan blev jag tillräckligt vimmelkantig av allt det andra som fanns.

Kan man annat än uppskatta så fina bilder, samt det jobb du lagt ner på det hela!

Ja, jag såg valen! Jag spanade efter FM på fotona men är inte förvånad över att du bara hittade ett föremål.
    Jag tror folk tar med sig föremål (kända namn) som dom tror intresserar Antikrundan. Föremål som dom säkerligen själva också undrar över (värdet).
    Kommer någon med "Murano från Ronneby" så är det inte så upphetsande, men kommer någon med "Murano från Murano" så är det en annan femma.
    Förra gången Antikrundan var i Ronneby kom en vas från Venini med i programmet. Nu kanske det blir fågeln du hade med på bild, dvs. en Alessandro Pianon.
    Senast redigerat av alegni den 2019-09-08 klockan 02:59.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •