Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Fråga om en liten lackad ask

Citat Ursprungligen postat av H-Å.W Visa inlägg
    Jag kollade med Bukowski Auktioner vad det kan vara för burk och den tjocka bottnen (eller snarare höga) är ibland fylld och ibland "dubbel" med luft mellan bottnarna.
    Den har inget historiskt användningsområde utan är snarare en väldigt typisk Rysk souvenir.

Källa:

Carl Barkman
    Bukowski Auktioner AB
    Tack för att du engagerat dig så mycket!! Jo, jag har nog trott att det är någon souvenir. Jag tror att farmor hade smycken i den.

Trist att cigarrlådan brann upp. Hade varit kul att se om motiven var likadana. Sen borde det ju inte vara en kopia där man ”förfalskat” signaturen. Då borde man inte skrivit årtal. Lite dumt om personen i fråga avled väldigt många år tidigare jämfört med årtalet på burken. Kanske helt enkelt är någon som heter likadant som gjort den 😊 Hur som helst är den ganska fin så den pryder sin plats i hyllan och jag vet iallafall lite mer om den 😊

Seniormedlem H-Å.Ws avatar
    Reg.datum
    jul 2019
    Jag ska se om jag hittar bilder på den, han har nämligen visat den på ett tobaksforum jag brukade vara på. Så att bilder finns det ju kvar. Man måste bara hitta dom.
    Nä hans cigarrlåda var inte daterad.
    Däremot tecknade han någon form av försäkring och den gällde hux flux inte.
    -jag vet inte riktigt hur sånt fungerar i Ukraina heller riktigt. Däremot förstår jag hans irritation.

Men när det gäller din burk så passade det bra att ställa frågor samtidigt som jag frågade om andra föremål. Men just grejen att din burk verkar ha samma signatur gör att jag nästan tror att det är ett barn till en större konstnär det handlar om och att den personen målat både din burk och Yuri's Cigarrlåda. Han lär ju inte bli gladare över en sådan miss än om han blivit blåst på försäkringspengar känner jag. Men det vore intressant att veta hur det gått till..

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •