Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Knoppis från Gävle 1913

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Knoppis från Gävle 1913

    Hej, hittade en kanon fin Gävle från 1913 ser helt ocirkulerad ut, ingenting alls i botten, bara några pytte små märken men det kan nog ha kommit till i loppis hanteringen. Finaste jag sett hittills. Laddar upp en sida från Lars-G. Sundahl bok Svenska buteljglasbruk under 150 år, tack Lars för kanon bok. I den står att bruket låg nere mellan 1909 och 1914. Funderar då på att det står 1913 i botten på min, kan det vara nåt test skott innan de började. Är det nån annan samlare som har några Gävle flaskor mellan 1910-1913?
    mvh Peter
    Bifogade filer
    Last edited by vaspebe; 2019-07-27, 11:34.

  • #2
    Ursprungligen postat av vaspebe Visa inlägg
    Hej, hittade en kanon fin Gävle från 1913 ser helt ocirkulerad ut, ingenting alls i botten, bara några pytte små märken men det kan nog ha kommit till i loppis hanteringen. Finaste jag sett hittills. Laddar upp en sida från Lars-G. Sundahl bok Svenska buteljglasbruk under 150 år, tack Lars för kanon bok. I den står att bruket låg nere mellan 1909 och 1914. Funderar då på att det står 1913 i botten på min, kan det vara nåt test skott innan de började. Är det nån annan samlare som har några Gävle flaskor mellan 1910-1913?
    mvh Peter
    Hej Vaspebe, fin Gefleflaska du hittat. Som svar på din fråga så har jag inte märkt att det skulle finnas färre Gefleflaskor märkta med de årtalen. Det finns ganska många olika varianter från alla årtalen han nämner så jag är osäker på vad han menar med att driften var nedlagd då. Förhoppningsvis finns det någon annan som kan förklara vad han menar för flaskor blåsta i Gefleformar de åren finns det absolut.

    Comment

    Working...
    X