Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad för möbel? Dumt att måla om och klä om?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Vad för möbel? Dumt att måla om och klä om?

    Click image for larger version

Name:	IMG_20190724_132122.jpg
Views:	1
Size:	142,9 KB
ID:	692425Click image for larger version

Name:	IMG_20190724_132138.jpg
Views:	1
Size:	141,6 KB
ID:	692426
    Hej allihopa!
    Jag har funnit denna stol i min släktings dödsbo.
    Har ingen info om tillverkare eller tillverkningsår och hittar ej någon info om detta på stolen.
    Jag tänkte höra med er om jag gör ett misstag om jag betsar- samt klär om den eller om den har något värde i att bevara som den är.
    /Thomas

  • #2
    Ursprungligen postat av tompa.larsson Visa inlägg
    [ATTACH]177719[/ATTACH][ATTACH]177720[/ATTACH]
    Hej allihopa!
    Jag har funnit denna stol i min släktings dödsbo.
    Har ingen info om tillverkare eller tillverkningsår och hittar ej någon info om detta på stolen.
    Jag tänkte höra med er om jag gör ett misstag om jag betsar- samt klär om den eller om den har något värde i att bevara som den är.
    /Thomas
    Kolla på
    HW Klein, Danmark. Tycker den ser ut ungefär som en stol jag glömde ute när vi åkte till Gotland för några år sedan. Den blev dock aldrig stol mer men det stod så under sittdynan på den..

    Comment


    • #3
      Jag skulle snarare tro att det är en IKEA "Winnie".

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Wanja Visa inlägg
        Jag skulle snarare tro att det är en IKEA "Winnie".
        Ja jäklar du, ser ut som att min Danska stol visat sig vara en svensk stol med Dansk dyna. Vilket innebär att jag funderat på att göra en kopia av en stol som inte ens funnits på riktigt. Ja ja då vet man iaf att om dynan på en 50-60-tals stol kan bytas ut mot en dyna från en Dansk 60-talare. Såg nämligen att det inte kommer fram en enda stol med liknsnde ryggstöd när jag googlar på namnet.
        Dessutom är det ju inte fel att klä om en stol då den tidigare klädseln kan sitta kvar under (om man är rädd att sabba värdet). Det är ju viktigare att låta saker leva genom tiden än att bevsra dom och att dom istället hamnar på tippen om ni frågar mig.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Wanja Visa inlägg
          Jag skulle snarare tro att det är en IKEA "Winnie".
          Den var det ju! Tack för hjälpen!

          Comment

          Working...
          X