Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PLM-flaska

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • PLM-flaska

    En välformad flaska med plats för två runda etiketter och på vardera sidan och för skruvkork. I botten PLM och L02. 17,5 cm hög och rymmer ½ l. Men till vad?
    Bifogade filer
    Last edited by Lars M; 2019-04-28, 22:04.

  • #2
    Oj, ingen aning faktiskt. Typsnittet på PLM anger 1960-tal så det var före min tid. Men nån likör kanske

    Comment


    • #3
      Tack för ditt svar men finns det mer än klosterlikör och kaptenlöjtnat som är svenska? Och den är väl från Limmared?
      Last edited by Lars M; 2019-04-29, 18:25.

      Comment


      • #4
        Ja den är gjord i Limmared, likörer däremot har jag ingen koll på

        Comment


        • #5
          Jag känner inte igen flaskan från Systembolagets (Vin & Sprit-C AB) sortiment från 1960-, 70-talen fram till 1977.

          Comment


          • #6
            Limmareds Brandkår

            1990 firade Limmareds brandkår 75 år och då gjordes denna flaska med vapensköld och en hjälm. Kanske för att kunna släcka törsten... Givetvis tillverkad av PLM och med nr L 01. Höjd 16 cm.
            Bifogade filer

            Comment


            • #7
              Limmaredsflaskan

              En souvenir från Tranemo är flaskan och designad i en gammal "pluntamodell". Inget om PLM på flaskan men väl på kartongen. 13,5 cm hög. Och efter 1999 blev det ny ägare till glasbruket, så flaskan är från 1990-talet? Mer om Tranemo här https://www.precisensan.com/antikfor...Tranemo-Kommun
              Bifogade filer

              Comment

              Working...
              X