Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vem har djört denna teckning? Kan ej tyda signaturen....

Vem har gjort denna teckning? Kan ej tyda signaturen....

Namn:  Siggeskiss 31.jpg
Visningar: 52
Storlek:  94,4 KB
    Bilden föreställer min pappa Sigge Heyner f.1909, känd bröstsimmare i början av trettiotalet, vem har utfört teckningen? Skulle kunna var gjord av en tidningstecknare, men jag har inte lyckats återfinna den i någon av hans klippböcker.
    Senast redigerat av lenhey den 2019-03-05 klockan 14:03. Anledning: felstaning

Välkommen till forumet!

Signaturen är nog monogrammet SH som står till höger. Kanske är det ett självporträtt?

Till vänster tycker jag det står ett ortsnamn, möjligen Vevy, och 29 juni 31 (på franska).

Kanske har han varit i Frankrike på tävling och låtit en gatutecknare göra en profilbild?

Hej Jung Kee,
    det var nog ingen dålig ledtråd, till höger är ju min pappas namn, S.Heyner, men teckna kunde han absolut inte, så självporträtt är uteslutet. Din antydan om fransk gatumålare gjorde att jag var tvungen att kolla klippboken än gång till, och det visade sig då att han var i Paris på sim EM 23-30 augusti 1931, dock framgår intet om resultaten, står inte heller ngt om Vevy.
    Närmare än så kommer man väl inte?
    Stort tack
    Lennart Heyner

Gatumålarens profilbild är även mer porträttlik än Hermanssons från samma år.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •