Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stämpelhjälp men också kan detta vara en strömbrytare eller en ringklocka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Stämpelhjälp men också kan detta vara en strömbrytare eller en ringklocka?

    Hittade denna underbara trummande pojke. Först trodde jag att det var en strömbrytare till exempelvis någon lampa men fick förslaget att det skulle kunna vara en ringklocka på exempelvis tjänstefolk, vad tror ni? Men jag kan inte tyda stämplarna, att det är ett G ser jag och sedan något tal X/X...? Kan den vara engelsk? Har tagit lite bilder ur olika vinkar och att döma av kabeln/trådarna skulle jag säga tidigt 1900-tal.
    Bifogade filer

  • #2
    WMF Wurttembergische Metallwarenfabr Ringklocka

    Revised & Updated Version of Member's Window # 63/1 dealing with Württembergische Metallwarenfabrik (WMF), Geislingen, Wurtemberg, Germany (Hollow Ware and Trays): in the series of article by Dr. David N. Nikogosyan on Marks of European Silver Plate: member's window # 105 on ASCAS - Association of Small Collectors of Antique Silver website
    Last edited by nobe; 2019-02-06, 23:40.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av nobe Visa inlägg
      WMF Wurttembergische Metallwarenfabr Ringklocka

      http://www.ascasonline.org/windowfebbra105.html
      Nobe ett stort tack och vilken bra infosida som du länkade till, bara en följdfråga, tror du det är en ringklocka (utanför dörren) eller inomhus för tjänstefolk?

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Eric Visa inlägg
        Nobe ett stort tack och vilken bra infosida som du länkade till, bara en följdfråga, tror du det är en ringklocka (utanför dörren) eller inomhus för tjänstefolk?
        Inomhus hängande

        Comment

        Working...
        X