Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Pins märke med tre kronor och pilar

Pins märke med tre kronor och pilar

Hej! Jag har ett märke med tre kronor och pilar enligt bilden som jag bifogar. Vill bara veta vad är det för märke? Vem står bakom? Är det militärt? statens? kungligt? skytte?
    Tack så mycket på förhand!
    Namn:  CIMG2891.jpg
Visningar: 45
Storlek:  133,6 KB

Du har sannolikt ett skyttemärke för kpist - (kulsprutepistol). Vad jag vet är det inte militärt - utan har med det civila kpistskyttet att göra, kanske äldre. Man tävlar (tävlade) civilt i kpistskytte - men jag vet inte om det finns kvar - eftersom kpisten tycks ha utgått ur försvarsmaktens vapenarsenal.

Citat Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
    Du har sannolikt ett skyttemärke för kpist - (kulsprutepistol). Vad jag vet är det inte militärt - utan har med det civila kpistskyttet att göra, kanske äldre. Man tävlar (tävlade) civilt i kpistskytte - men jag vet inte om det finns kvar - eftersom kpisten tycks ha utgått ur försvarsmaktens vapenarsenal.
    Hej HgF!
    Tack så mycket för ditt snabba svar! Intressant... man lär sig alltid något nytt... mycket vackert märke också är det.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •