Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Kista

Citat Ursprungligen postat av FBQ Visa inlägg
    Nybygge med en del gamla delar. Beslagen på framsidan är nya. Vissa delar av träet verkar gammalt men låddelarna verkar nya. Kan vara att det är en vanlig kista som byggts om till reseapotek.
    När du säger nya och nybygge . Vad pratar vi om för ålder då . Känns väldigt gammal och sliten .

Seniormedlem FBQs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Jag skulle säga senaste 50 åren. Vissa delar är gamla, som beslagen på locket och delar av träet. Handtagen blir jag tveksam kring, de har rätt form för ålder men ser inte alls tillräckligt slitna ut. Jag funderar på vad den kan ha gjorts för, det måste ju ha varit en smed med ambitioner som gjort den, som förfalskning kan den ju knappast varit lönsam, är den gjord för teater eller film?

Intressant ! Svårt att se på bilder men handtagen är nötta och slitna . Smidet har en svag kopparfärg , ser slitet ut med massa porer och ojämna ytor . På vissa stället har det rostat bort och tunnat ut smidet . Dom här småfacken på överdelen ser man är handgjorda . varje skiva har ett spår som är ojämnt utskuret . På framdörrarna ser man på insidan att det suttit ett lås på varje sida där nyckelhålet i smidet finns . Så de verkar höra ihop , trä och smide . Har inte hittat något som liknar den här , just med dörrar frampå . Och så har vi symbolerna på locket , kan ringarna vara ormar .

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •