Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Skål med inlagda färgtrådar

Citat Ursprungligen postat av Ungfyndaren Visa inlägg
    Nja, Ariel tvivlar jag på... Ariel kännetecknas ju mycket riktigt av luft i glaset som Kerstin säger.
    Färgerna är inte direkt Öhrström heller. Mer troligt skulle jag säga är Hovmantorp, men jag vet inte. Det är en spännande skål.
    DU
    Inte Hovmantorp.

Den Unge (DU) Ungfyndarens avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Det är en riktigt svår rackare... Jag får kika i åfors kataloger och sånt där kanske... Så får vi se vad som dyker upp.

Reg.datum
    aug 2017
    Citat Ursprungligen postat av CBA Visa inlägg
    Inte Hovmantorp.
    Ok! Får jag fråga hur Ni kan vara säker på det?

Ok! Får jag fråga hur Ni kan vara säker på det?
    Kännedom om brukets tillverkningar. Motfråga: varför tror Du att Hovmantorp skulle vara tillverkningsbruk?

Reg.datum
    aug 2017
    Citat Ursprungligen postat av CBA Visa inlägg
    Kännedom om brukets tillverkningar. Motfråga: varför tror Du att Hovmantorp skulle vara tillverkningsbruk?
    Har sett liknande saker med tunna trådar i glaset av Elsa Söderberg, fick därför tanken att det kunde vara det.

Jag har en vas i detta utförande. Den kommer från Strömbergshyttan och är designad av Gunnar Nylund. Enligt skisser jag fått visat mig ingår den i en serie som enligt Nylunds skisser kallades "Stuart". Den lätt silverblå tonen på glaset är också vägledande mot Strömbergshyttan.
    Hej! Denna skålen fick jag nyligen tag på. Jag tycker mig känna igen den, men jag kan inte placera den...
    Skulle någon kunna hjälpa mig med identifiering av den?
    Tacksam för alla svar!Bifogad fil 173150Bifogad fil 173151Bifogad fil 173152
    Bifogade bilder Bifogade bilder        

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •