Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Upsala Ekeby vas 1160 från 1918-1920

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Upsala Ekeby vas 1160 från 1918-1920

    En, i mina ögon, underbar vas med bronsmetallisk glasyr och grön dekor i relief. Har själv aldrig sett just den här förut. Vet att det är mycket svårt att finna formgivare på UE under den här tidsperioden, men kanske finns det ändå någon här som har en idé. Formspråket är ju speciellt, lite vacklande mellan jugend och art deco, tycker jag.Click image for larger version

Name:	ue.jpg
Views:	1
Size:	150,5 KB
ID:	687815Click image for larger version

Name:	ue2.jpg
Views:	1
Size:	31,1 KB
ID:	687816
    Last edited by lovis; 2018-08-03, 12:44.

  • #2
    Vas 1160

    Vacker och ovanlig vas som man inte sett förut. Grattis! Det har hänt att jag också kastat om siffror men det är viktigt med rätt ordning om man letar på sökfunktionen. Annars hamnar man här (inlägg 148) http://precisensan.com/antikforum/sh...0-talet/page15

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
      Vacker och ovanlig vas som man inte sett förut. Grattis! Det har hänt att jag också kastat om siffror men det är viktigt med rätt ordning om man letar på sökfunktionen. Annars hamnar man här (inlägg 148) http://precisensan.com/antikforum/sh...0-talet/page15
      Hahaha. Jag skyller på värmen och har ändrat i rubriken nu. Roligare ändå är att jag sannolikt blev ägare till denna vas på grund av en ännu märkligare feltolkning. Den såldes nämligen som "Upsala Ekeby Ugo". Tittar man noga på de handskrivna siffrorna kan man förstå hur det kunde bli så tokigt. :-)

      Comment


      • #4
        Jag ser dock att ämnesraden inte ändrades för att jag ändrade rubriken. Kanske någon admin kan hjälpa till och korrigera?

        Comment


        • #5
          Jag fick flytta hela tråden och skriva en ny rubrik, nu ska det vara rätt!
          I’m a real mean bitch!

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
            Jag fick flytta hela tråden och skriva en ny rubrik, nu ska det vara rätt!
            Sicket trassel! Tack för att du tog på dig besväret. <3

            Comment

            Working...
            X