Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vas eller ljuslykta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Vas eller ljuslykta?

    Vet någon om denna ljuslykta/vas är något nytt som inhandlats på t.ex Åhlens eller har något annat ursprung?Click image for larger version

Name:	20180617_132658.jpg
Views:	1
Size:	155,6 KB
ID:	687344 Inga etiketter eller annan märkning finns. Ca 30 cm hög.

  • #2
    Det är varken en vas eller en ljuslykta.
    Det är en fotskål, det ska vara ett lock till den. Jag vet det för jag har en likadan😀
    Däremot har jag precis glömt av vilket glasbruk som tillverkat den, men vet säkert att den är svensk och 60-70-tal.

    Comment


    • #3
      Tack! Då får jag använda den utan lock och den får finna sig att vara ljuslykta och vas hemma hos mig
      Ursprungligen postat av Legion Visa inlägg
      Det är varken en vas eller en ljuslykta.
      Det är en fotskål, det ska vara ett lock till den. Jag vet det för jag har en likadan
      Däremot har jag precis glömt av vilket glasbruk som tillverkat den, men vet säkert att den är svensk och 60-70-tal.

      Comment


      • #4
        Gullaskruf
        I’m a real mean bitch!

        Comment


        • #5
          Tack Maria! Hade själv börjat snegla åt Gullaskruf när jag fick veta att den inte var helt ny.
          Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
          Gullaskruf

          Comment


          • #6
            Kjell Blomberg är designer verkar det som. Jag tror inte att det inte ska vara något lock till min utan att den hör till blomglasserien från 1963. Skålen är bredare än min. https://goo.gl/images/nuvx8n
            Last edited by lottlar; 2018-06-17, 19:58.

            Comment


            • #7
              Nja, proportionerna på din stämmer inte med vaserna, de är mycket smalare i förhållande till foten. Så här ser min ut som ser ut att vara lik din. Den är ca 29 cm hög och 15 cm bred upptill.
              En kul grej med locket är att det ser likadant ut som foten med knoppen på

              Click image for larger version

Name:	gullaskruf 2.jpg
Views:	1
Size:	150,7 KB
ID:	568548

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Legion Visa inlägg
                Nja, proportionerna på din stämmer inte med vaserna, de är mycket smalare i förhållande till foten. Så här ser min ut som ser ut att vara lik din. Den är ca 29 cm hög och 15 cm bred upptill.
                En kul grej med locket är att det ser likadant ut som foten med knoppen på

                [ATTACH]170629[/ATTACH]
                Jo det kanske är samma... min är något mindre. Höjd 26,5 cm och bredd upptill 12,5 cm

                Comment

                Working...
                X