Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Karhula

Karhula

De 4 olika knoppisar jag har från Finska Karhula. Omärkta i botten. Några fler varianter där ute ?
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Karhula med rökpunkter

Hittade denna gröna "K" knoppöl med 4 rökpunkter i botten och 4 stjärnor. Någon som vet hur gammal den kan tänkas vara.
    K under 1/3 liter så det är väl en Karhula.
    Gjort i en tredelad form.Namn:  Bröst.JPG
Visningar: 133
Storlek:  46,9 KBNamn:  botten.JPG
Visningar: 134
Storlek:  44,3 KBNamn:  Stå.JPG
Visningar: 133
Storlek:  66,6 KB

Precis ett sånt döende forum :-). Knoppkungen har du nån ide om min Karhula flaska?

Hej där. Tror jag lade märke till denna, ev. tradera för några månader sedan, kan detta stämma ? Vad gäller ålder så tippas runt 1910-1920-talet. Kan inte säga mera exakt än så tyvärr. De finska flaskorna ser i regel äldre ut i tillverkningen än vad de var.

Citat Ursprungligen postat av KnoppKungen Visa inlägg
    Hej där. Tror jag lade märke till denna, ev. tradera för några månader sedan, kan detta stämma ? Vad gäller ålder så tippas runt 1910-1920-talet. Kan inte säga mera exakt än så tyvärr. De finska flaskorna ser i regel äldre ut i tillverkningen än vad de var.
    Det stämmer tradera för ett tag sen, var nyfiken då den har rökpunkter och ser gammal ut.
    Min första finne i samlingen :-)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •