Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Start av en övrig aktivitet

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Citat Ursprungligen postat av Ungfyndaren Visa inlägg
    Tyvärr är jag alldeles för ung för att ha minnen om just gamla saker, jag får nöja mig med att vara intresserad av dem istället. Jag gjorde väl egentligen detta för att göra nåt kul och se hur folk tyckte till om det...
    Till skillnad från Er så har jag inga att prata med om mitt intresse, dels för att jag är väldigt ung (0% i min åldersgrupp är intresserade av detta) och dels för att det inte är många överhuvudtaget som är så intresserade som jag är.

Med Vänliga Hälsningar
    DU
    Hallå´du....
    Gjorde en gång i tiden en intervju med finansmannen Erik Penser, trevlig prick, storsamlare m.m.
    Han sa: Det enda som har ett värde här livet, värt att samla på, är vänner och intressen. Inte pengar, makt och härlighet.
    Då spelar ålder och kön ingen roll. Var glad att du är ung.
    Intressen måste ha näring, inspiration, och jag lovar dig att det är den äldre generationen som sitter på kunskap och som gärna delar med sig. Och jag vågar påstå att gemensamma intressen leder till vänskap.
    Tror att du funnit rätt forum, Pesanien (som jag brukar säga).

Lite nya grepp är bra, men jag ställer i upp i frågesport...
    So long
    Kim

Den Unge (DU) Ungfyndarens avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Citat Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    Hallå´du....
    Gjorde en gång i tiden en intervju med finansmannen Erik Penser, trevlig prick, storsamlare m.m.
    Han sa: Det enda som har ett värde här livet, värt att samla på, är vänner och intressen. Inte pengar, makt och härlighet.
    Då spelar ålder och kön ingen roll. Var glad att du är ung.
    Intressen måste ha näring, inspiration, och jag lovar dig att det är den äldre generationen som sitter på kunskap och som gärna delar med sig. Och jag vågar påstå att gemensamma intressen leder till vänskap.
    Tror att du funnit rätt forum, Pesanien (som jag brukar säga).

Lite nya grepp är bra, men jag ställer i upp i frågesport...
    So long
    Kim
    Kloka ord! Det får man bära med sig genom livet...
    Då jag inte har möjlighet att åka runt till antikmässor och sådant av flera skäl så får jag försöka hitta folk här att prata med. Det är ju bara trevligt folk här som tur är!
    DU

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •