Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Start av en övrig aktivitet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Start av en övrig aktivitet

    Hej! Jag har nu varit medlem av detta forum ett tag nu, och jag har känt att det inte finns så jättemycket att göra här.
    Ett förslag jag har är att en aktivitet såsom frågesport skulle kunna skapas som ett eget underforum.
    En frågesport skulle kunna skapas i alla forum där intresset finns, då vissa personer antingen utses eller tar sig själva ansvaret att hålla i just det. Det skulle kunna vara till exempel frågor som: Vilket glasbruk är detta föremål ifrån? Vad är detta föremål för något? Tider skulle kunna annonseras i underforumet på forumet i ett inlägg som görs av den ansvarige personen.

    Man skulle också kunna göra så att man till exempel har 4 frågesporter vid olika tillfällen, och de fyra som svarar rätt först går vidare (Svaren kan ges genom att man svarar på ämnet). Man får då endast svara på en frågesport om man har rätt en gång. De 4 kan sedan mötas i 2 frågesporter, och de 2 som har rätt möts sedan i en final osv. Man skulle kanske kunna få någon slags poäng för detta?
    Skulle inte detta kunna vara en rolig aktivitet för att engagera människor lite? Personer i alla åldrar kan ju delta!

    Ett ytterliggare alternativ kan vara att starta ''kahoot'' tävlingar, vilket är ett frågesportsprogram som går ut på att det först visas frågan, sedan bilden och 4 alternativ där en eller flera kan vara rätt, den man då tror stämmer trycker man på. (Olika poäng ges beroende på hur snabbt man svarar). Funkar på både dator och mobil. Vill man veta mer om det skulle jag kunna förklara mer i detalj. Detta är en rolig aktivitet som uppskattas av många!

    (Är själv ganska sysslolös på just fritiden då jag inte direkt deltar i några särskilda aktiviteter (finns ju inte mycket aktiviteter för glasintresserade...)

    Lämna gärna era synpunkter och åsikter om detta!

    Med Vänliga Hälsningar
    Alexander
    Last edited by Ungfyndaren; 2018-05-14, 16:51.
Working...
X