Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isak Isaksson

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Isak Isaksson

    Hej alla, jag vill bara puffa på dels min nya verkstad i Bergshamra, söder om Norrtälje dit ni förstås är välkomna och dels en utställning i början av maj. Många av er har under åren uttryckt en önskan om en utställning så nu.....
    Väl mött
    /Isak
    --------------------------
    Utställlningen är den 5 och 6 maj på det fantastiska RuinRetreat i Nacka, se bilder på www.ruinretreat.se

    Tiden är 11-17.00 de två dagarna.
    Jag bif en del bilder som smakprov, de som vill ha en mailad inbjudan mailar mig på isakisaksson@gmail.com
    Väl mött
    /Isak
    ---------------------------------------------------------------------------

    Bo Knutsson har skrivit följande:

    "Jag har följt Isaks utveckling som keramiker sedan början av 90 talet och fascineras
    fortfarande över hans nyfikenhet och numera rätt stora kunskap om materialet i
    såväl leror som glasyrer.
    Med tanke på att Isak arbetat med stengods i 45 år, är representerad hos en rad samlare, även hos mig, runt om i världen och att han även 1994 erhöll ett hedersamt pris i Tokyo så kanske det inte är så konstigt att hans alster numera visas upp på kvalitetsauktioner lite här och var.
    Isaks utställningar i Sverige, USA och i Japan har varit mycket uppskattade.


    I och med Isaks nya verkstad i Roslagen ser jag fram emot nya alster, nya fantastiska glasyrer och en fortsatt utveckling och jag ser även fram emot att återigen få ha en utställning här i Vänersborg.
    /Bo Knutsson, Vänersborg.
    ---------------------------------------
    Bifogade filer

  • #2
    Åh, vad kul! Kommer absolut! Du gör fantastiska grejer.

    Comment


    • #3
      Ja, jättekul! Blir det en utställning i Vänersborg också alltså?

      Comment


      • #4
        Hej, vi borde hinna med Vänersborg innan jul. Det kommer säkert en blänkare om det oxå.
        Har lyckats "Instagramma mig", isakisaksson0522 och lägger ut lite bilder vartefter.

        Comment

        Working...
        X