Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Isak Isaksson

Isak Isaksson

Hej alla, jag vill bara puffa på dels min nya verkstad i Bergshamra, söder om Norrtälje dit ni förstås är välkomna och dels en utställning i början av maj. Många av er har under åren uttryckt en önskan om en utställning så nu.....
    Väl mött
    /Isak
    --------------------------
    Utställlningen är den 5 och 6 maj på det fantastiska RuinRetreat i Nacka, se bilder på www.ruinretreat.se

Tiden är 11-17.00 de två dagarna.
    Jag bif en del bilder som smakprov, de som vill ha en mailad inbjudan mailar mig på isakisaksson@gmail.com
    Väl mött
    /Isak
    ---------------------------------------------------------------------------

Bo Knutsson har skrivit följande:

"Jag har följt Isaks utveckling som keramiker sedan början av 90 talet och fascineras
    fortfarande över hans nyfikenhet och numera rätt stora kunskap om materialet i
    såväl leror som glasyrer.
    Med tanke på att Isak arbetat med stengods i 45 år, är representerad hos en rad samlare, även hos mig, runt om i världen och att han även 1994 erhöll ett hedersamt pris i Tokyo så kanske det inte är så konstigt att hans alster numera visas upp på kvalitetsauktioner lite här och var.
    Isaks utställningar i Sverige, USA och i Japan har varit mycket uppskattade.

I och med Isaks nya verkstad i Roslagen ser jag fram emot nya alster, nya fantastiska glasyrer och en fortsatt utveckling och jag ser även fram emot att återigen få ha en utställning här i Vänersborg.
    /Bo Knutsson, Vänersborg.
    ---------------------------------------
    Bifogade bilder Bifogade bilder              

Seniormedlem jonasguns avatar
    Reg.datum
    jan 2018
    Åh, vad kul! Kommer absolut! Du gör fantastiska grejer.

Ja, jättekul! Blir det en utställning i Vänersborg också alltså?

Hej, vi borde hinna med Vänersborg innan jul. Det kommer säkert en blänkare om det oxå.
    Har lyckats "Instagramma mig", isakisaksson0522 och lägger ut lite bilder vartefter.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •