Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad kallas engelska skrivbord som är klädda på alla sidor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Vad kallas engelska skrivbord som är klädda på alla sidor?

    Som rubriken antyder så vill jag veta om klassiska engelska skrivbord som är klädda på alla sidor har något särskilt namn eller benämning?

    Tanken är att jag ska ha ett skrivbord mitt i rummet och då vill jag ju att alla sidor på skrivbordet är fina och utsmyckade. Dock hittar jag inga sådana när jag letar på nätet (antagligen för att jag inte vet hur jag söka, på någon särskild benämning osv).

    Tackar på förhand

    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	133,8 KB
ID:	684922

  • #2
    Hej och välkommen till PES-forumet

    Om du är i Sverige och letar tror jag "Engelskt skrivbord" leder rätt flest gånger.

    Överkurs: I England brukar man säga kneehole desk, eller kneehole writing desk, men det funkar nog inte i Sverige.

    Comment


    • #3
      Hallo England,
      Viktoriansk, Sök på Victoria desk. Förstår inte vad du menar med alla sidor? Även baksidan? Nej, det vet jag inte..
      So long...

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
        Hej och välkommen till PES-forumet

        Om du är i Sverige och letar tror jag "Engelskt skrivbord" leder rätt flest gånger.

        Överkurs: I England brukar man säga kneehole desk, eller kneehole writing desk, men det funkar nog inte i Sverige.
        Ok tack för informationen

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
          Hallo England,
          Viktoriansk, Sök på Victoria desk. Förstår inte vad du menar med alla sidor? Även baksidan? Nej, det vet jag inte..
          So long...
          Ska prova det.
          Även baksidan vill jag ska vara fin och utsmyckad då det är den sida man kommer se i rummet. Jag kommer alltså att försöka skapa något i stil med bilden nedan.

          Click image for larger version

Name:	Bibliotek 4.jpg
Views:	1
Size:	21,0 KB
ID:	567595

          Comment


          • #6
            Pulpet...

            Ursprungligen postat av Hmm Visa inlägg
            Ska prova det.
            Även baksidan vill jag ska vara fin och utsmyckad då det är den sida man kommer se i rummet. Jag kommer alltså att försöka skapa något i stil med bilden nedan.

            [ATTACH]168855[/ATTACH]
            Hallå Hmmm,
            Skrivbord har i alla tider placerats utmed väggen, ditt är nog inte så gammalt men det är tradition. Försök leta på pulpet.
            So long...

            Comment


            • #7
              Prova att söka på "engelskt skrivbord fristående" eller "partners desk", det senare blir dock dubbelt så stort.

              Comment


              • #8
                Tack alla för svaren.

                Jag har hittat lite av varje med er hjälp.
                Nu gäller det att träffa rätt

                Comment

                Working...
                X