Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Saltkar, pepparkar och ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Saltkar, pepparkar och ?

    Gustavsberg saltkar och pepparkar (om man ska döma efter bokstäverna). Men vad är det stora karet till? Det som ser ut mer som ett timglas i formen. Vet nån vem som designat och vilket/vilka år de är från.

    Åh, jag tycker dom är så fina och de var med när jag var liten (för lääääänge sen ) Sen stuvades de säkert undan när de blev omoderna, men som tur är har jag också haft föräldrar som sparar på saker bak i skåpen. Nu kom de fram igen för några år sen.

    Tack på förhand
    Suzanne
    Bifogade filer
    Last edited by Zotter; 2018-02-13, 12:00.

  • #2
    Hej.

    Dom är jätte fina. Men får vi se en bild på stämplarna??

    Mvh MrTompa

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av MrTompa Visa inlägg
      Hej.

      Dom är jätte fina. Men får vi se en bild på stämplarna??

      Mvh MrTompa
      Det finns inga stämplar att visa. Det som gör att jag säger att det är Gustavsberg är att gummiploppen som ska sitta i botten där man fyller på är märkt med ankaret och Gustavsberg.
      Mvh Suzanne

      Comment


      • #4
        Colorado, Stig Lindberg för Gustavsberg. Den stora är
        en sockerströare. Håll hårt i dessa dyrgripar............!

        Köp och sälj Stig Lindberg, Gustavsberg, Porslin Keramik enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplats

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
          Colorado, Stig Lindberg för Gustavsberg. Den stora är
          en sockerströare. Håll hårt i dessa dyrgripar............!

          https://www.tradera.com/item/302282/...rg-gustavsberg
          Oj! Dom är ju tydligen värda en del. Kul men läskigt. Jag tänker inte sälja utan tänker använda dom och då är det ju lite läskigt att de är värda en del Just nu ligger gummiplupparna som ska sitta i påfyllningshålet i botten i glycerol och jag hoppas de ska mjukas upp lite grann och kunna användas.

          Sockerströare ja. Det kommer jag nästan ihåg nu när du säger det. Tack.

          Tack för länk och hjälp med vad det var för formgivare.
          /Suzanne

          Comment

          Working...
          X