Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Nyfunnen kvalitativ second hand butik i Eskilstuna

Nyfunnen kvalitativ second hand butik i Eskilstuna

Hej alla pesare . Vill tipsa om Prima gamla saker i Eskilstuna. Mycket charmig loppis, secondhand butik med en massa roliga föremål. Från kuriosa till antikviteter. Ägarna satsar endast på bättre saker tillsammans med de andra säljarna. Det tillåts t.ex inga säljare med nya saker, urvuxna barnkläder och liknande.

Jag var inne där en sväng och såg mycket intressanta saker och ett mycket brett utbud, från gamla flaskor, Orrefors, UE, antikviteter, till industri design, Kalevalan Koru och mycket mer. Ville bara tipsa om detta mycket charmiga ny öpnnade ställe i Eskilstuna. Öppettider är lördag och söndag från 11:00 till 15:00.

De finns både på instagram och facebook. Jag har själv varken tillgång till det ena eller det andra. Prima gamla saker som de heter håller till på följande adress Kungsvägen 20 i Eskilstuna. Så om ni har vägarna förbi eller bor i närheten så vill jag rekommendera detta ställe till er alla.

Allt var inhyst i en mycket trevlig lokal dessutom ( En gammal nedlagd konsum butik enligt ägaren ). I butiken fanns och ägaren, några andra säljare med kvalitativa föremål. Jag köpte själv 2st Josef Frank tabletter I utsökt skick av en säljare och " Gubben köpte några oljekannor.

Stället hade även ett fik där vi tog en fika. Skönt att vila benen lite. Butiken är inte enormt stor med det fanns hur mycket som helst att titta på. Skönt att då kunna sitta och njuta av en kopp kaffe. Det fanns även toalett.

Detta var helt enkelt ett toppen ställe. Tack alla ni som var där.
    Senast redigerat av mrmagic den 2018-02-06 klockan 08:44.
    The future is unwritten lets create tomorrow

Seniormedlem Staffan Kvists avatar
    Reg.datum
    dec 2013
    Hej mrmagic

Vad trevligt att höra. Bor du i Eskilstuna? Om du
    läser "kaffekvarnstråden", så ser du att jag letar
    efter minnen, personer och dokument med an-
    knytning till ev. fabrikörer, Stenström och Söderbäck,
    m fl. kanske. se länk:
    http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post270150

Såg du några kaffekvarnar? Min äldsta dotter bor i
    Torshälla, så jag samlar all "TS-keramik" jag hittar
    här i Stockholm.

Vad trevligt, hälsar
    Staffan

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •