Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Omärkta ⅙ knoppisar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Omärkta ⅙ knoppisar

    Hej alla,

    Jag är ny här på forumet men har läst det mesta av era inlägg. Något jag dock inte sett att ni tagit upp är var alla dessa omärkta ⅙ knoppflaskorna är tillverkade. Ber om ursäkt om det tagits upp redan och jag missat det men vore ändå tacksam för svar på var och under vilken period de blåstes. De ser ju rätt nya ut.

  • #2
    Ursprungligen postat av Gorb Visa inlägg
    Hej alla,

    Jag är ny här på forumet men har läst det mesta av era inlägg. Något jag dock inte sett att ni tagit upp är var alla dessa omärkta ⅙ knoppflaskorna är tillverkade. Ber om ursäkt om det tagits upp redan och jag missat det men vore ändå tacksam för svar på var och under vilken period de blåstes. De ser ju rätt nya ut.
    Diskussionen angående dessa omärkta munblåsta knoppisar har gått i vågor under de 23 år jag varit flaskbiten. Men en omärkt flaska är hart när omöjlig att placera hos ett speciellt glasbruk. Ibland kan man få en ledtråd om de mestadels dykt upp i ett specifikt område men i det här fallet verkar de vara spridda i hela riket. Håller med om att de ser relativt nya ut vilket skulle kunna vara en antydan om c:a 1930-talet, men detta är naturligtvis bara spekulationer.

    Nyfikenheten är kanske en av de stora orsakerna till att vissa människor blir samlare av diverse saker? Om man lider av denna åkomma, och någon enstaka gång löser ett problem, känner man nästan en euforisk lycka. Ett tag, sedan finns det andra mysterier man tycker behöver uppmärksammas. Kanske är inte målen det viktiga utan vägen dit. Man får, om inte annat, nya trevliga bekanta att bedriva kommunikation med i diverse medier.
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

    Comment


    • #3
      Stort tack för svaret LS. Då vet jag att det än så länge inte är känt vem som blåst dem.

      Comment

      Working...
      X