Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vackert av Göran Wärff!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vackert av Göran Wärff!

    Måste bara dela med mig av denna skönhet. 630 gram glas, 6x6 centimeter. För mig är det ren skönhet. Signerad och numrerad. Tror den gjordes som en del av en serie som kallades "Lappland".
    Bifogade filer

  • #2
    Ursprungligen postat av lovis Visa inlägg
    Måste bara dela med mig av denna skönhet. 630 gram glas, 6x6 centimeter. För mig är det ren skönhet. Signerad och numrerad. Tror den gjordes som en del av en serie som kallades "Lappland".
    Fantastiskt fin!

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Skogens Visa inlägg
      Fantastiskt fin!
      Tack! Jag tycker mycket om den. En liten kompakt pärla!

      Comment


      • #4
        Ett bidrag

        Jag får försöka bidra med det lilla jag har.
        Hade varit kul att se mer! Kanske kan vi fylla på med fler bidrag? Det hade också varit kul om någon som vet, kunde berätta mer om det som visas!

        Jag har 2 ljusstakar, signerade. Blev förtjust direkt jag såg dem och köpte de utan vetskap om formgivare eller att det fanns signering etc.
        Så dessa blev mina 2 första steg in i "wärffmen" !

        Tar tacksamt emot all sorts info om dem.
        I bakgrunden skymtar man även en "sunflower" och en krinolin som jag sätter samme man bakom..?

        Med vänliga hälsningar
        Skogens
        Click image for larger version

Name:	20180420_172735.jpg
Views:	1
Size:	68,4 KB
ID:	567709Click image for larger version

Name:	20180420_172836.jpg
Views:	1
Size:	50,8 KB
ID:	567710
        Last edited by Skogens; 2018-04-20, 18:30.

        Comment


        • #5
          Hej! Nu får ni rätta mig om jag har fel men visst är det så att Göran och Ann Wärff samarbetat i produktionen av flera tidiga föremål, och båda signerar på samma sätt? Oavsett om det är ett samarbete eller något de gjort på egen hand.

          Det känns som att många är snabba med att tillskriva föremålen till Göran när de är signerade med "Wärff". Jag vet att Ann Wärff bytt efternamn till Wolff under 80-talet, men är det någon som vet hur man kan urskilja Ann och Görans tidiga föremål från varandra?

          Comment

          Working...
          X