Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Second Hand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Second Hand

    Stor komik på TV ikväll när flickorna på Second Hand visade upp resultatet av sitt uppdrag. Paret som kom in i vardagsrummet utbrast "Ohhh...vad..annorlunda...". När de fick se draperiet som var gjort av deras eget tyg sa de "Draperiet. Det var snyggt."
    Det fortsatte i oändliga minuter där de försökte dölja sin besvikelse och programledarna förgäves försökte sälja sitt koncept.

    Sensmoral: Om du ska fynda på loppis för hemmet - Gör det själv!
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

  • #2
    Det var inge vidare makeover... och sen detta Marimekkotyg (Unikko")..., om folk visste vilket elände det är på finska sidan, var och varannan kärring som ska visa att hon är "intresserad av design" satsar på en storblommig "Unikko"väska, med nån matchande scarf till (vita byxor och t-shirt t ex till, studerade företeelsen för ett par veckor sedan) Och sen har Marimekko en tvärrandig t-shirt som är jääätttefiin när man ska vara medveten.... Hu! Finska Polarn och Pyret.
    (mina första vardagsrumsgardiner var dock av Marimekkos Ishimoto)

    Och jag började tänka på vad med finskt jag bara inte tål:

    Ultima Thule....(glad att de delar jag fått gått sönder)
    Festivo....(bytte bort mina mot grannfruns mässingsljusstakar)
    allt glas som ser ut som en finsk vodkaflaska...

    kan redigera mer till listan när jag kommer på

    Comment


    • #3
      Kul info var dock att Marimekko betyder "Maris klänning".
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Ballonggreven
        Kul info var dock att Marimekko betyder "Maris klänning".
        Det kunde ju jag talat om för dej

        Comment


        • #5
          Seconhand igen...

          KAN inte jag få vara med lite? Här har jag tillbringat 8 rätt trista onsdagkvällar när barnen lagt sig för att få något "nytt" från TV´s seconhand-program. Tja - lite kul plast för det tycker jag är så roligt, några PO Ström-vaser som jag gillar (jo - POP-vaserna är balla men min lilla samlande mamma fullständigt kräks ) men sedan då. Skall vara ljusstakarna i "spretig plast" hemma hos vardagsrums-paret då (vad heter de förresten?) men sedan? Inget nytt, ingen halv-okända-uppkommande design, inget "akta er för det här" ingenting alls. Så trist så trist - ökar bara "hypen" kring det som redan är hippt och inne. Synd att förstöra Marimekko-tyget till ett draperi förresten - det kan man väl göra något annat av för att visa att man är designintresserad. Hänga det över balkongräcket tex så syns det ordentligt...

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av A Antik
            KAN inte jag få vara med lite? Här har jag tillbringat 8 rätt trista onsdagkvällar när barnen lagt sig för att få något "nytt" från TV´s seconhand-program. Tja - lite kul plast för det tycker jag är så roligt, några PO Ström-vaser som jag gillar (jo - POP-vaserna är balla men min lilla samlande mamma fullständigt kräks ) men sedan då. Skall vara ljusstakarna i "spretig plast" hemma hos vardagsrums-paret då (vad heter de förresten?) men sedan? Inget nytt, ingen halv-okända-uppkommande design, inget "akta er för det här" ingenting alls. Så trist så trist - ökar bara "hypen" kring det som redan är hippt och inne. Synd att förstöra Marimekko-tyget till ett draperi förresten - det kan man väl göra något annat av för att visa att man är designintresserad. Hänga det över balkongräcket tex så syns det ordentligt...
            Hihi. Du hörde inte parodin på Secondhand på radins P3? RRoll-On tror jag det var. Helt hysteriskt roligt!
            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
            Konfucius

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Ballonggreven
              Hihi. Du hörde inte parodin på Secondhand på radins P3? RRoll-On tror jag det var. Helt hysteriskt roligt!
              Hörde den av en slump, den var fantastisk! Den ska dessutom finnas tillgänglig som pod-cast för de som missade den:

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av cjf
                Hörde den av en slump, den var fantastisk! Den ska dessutom finnas tillgänglig som pod-cast för de som missade den:

                http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programs...ProgramID=2278
                Skulle precis posta länken men du hann före!
                Parodin är spridd över flera segment så stäng inte av när det är musikavbrott - det kommer mera!
                "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                Konfucius

                Comment


                • #9
                  Helt underbar - jag hade inte hört den tidigare!!! Skrattade hela morgonen Tack - dagen blev plötsligt riktigt rolig!

                  Comment


                  • #10
                    Hade lite problem med att få det att fungera men nu spelar jag den om och om igen. Mitt i prick!

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
                      Hörde den av en slump, den var fantastisk! Den ska dessutom finnas tillgänglig som pod-cast för de som missade den:

                      http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programs...ProgramID=2278
                      Även om det var några år sen nu som Secondhand flickorna förgyllde våra tv kvällar, tror jag att vi är många som minns dem!
                      Undrar om de dyker upp i Minnenas television....

                      Comment

                      Working...
                      X