Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Julskyltning

Seniormedlem TinaSands avatar
    Reg.datum
    maj 2007

Julskyltning

Några av er minns säkert julskyltningen förr i tiden. Då man såg fram emot "Första julskyltsöndagen" och folk gick man ur huse, strosade på stadens gator och tittade i butikernas vackert juldekorerade skyltfönster. Och affärerna var stängda på söndagarna. Just denna söndag var alldeles speciell och jag minns så väl, hur spännande jag som barn tyckte det var att gå ut i skymningen och titta på allt fint. Pappa och mamma var förstås med (ungar sprang inte runt på stan ensamma) liksom min lillebror. Förutom allt fint i butiksfönstren, träffade man många bekanta att niga artigt för och sedan stå och stampa, medan föräldrarna förde kortare eller längre samtal med de vi mötte.

Däremot minns jag inte när denna speciella söndag gick i graven. Kanske var det när det blev fria öppettider (1972)?
    Idag fick jag lust att "fönstershoppa" när skymningen föll, trots att affärerna var öppna. Eftersom jag inte lider av någon som helst julstress (ingen annan sorts stress heller för den delen) och inte heller köphysteri, var det ganska behagligt att strosa runt på stan. Medvetet hade jag tagit med en kamera för att dokumentera några av fönstren.
    Så - har du lust är du välkommen att gå med mig på julskyltning i Karlskrona Det blev ganska många fönster (och många bilder) med skilda innehåll.
    Bifogade bilder Bifogade bilder                                                    

Fina bilder som vanligt!

Trevligt med ett centrum där affärerna finns kvar och där skyltfönstren inte gapar tomma.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •