Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silverask

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Silverask

    Hej!
    Jag har den här lilla asken som jag vill sälja. Vart gör en det bäst och när? Är det någon med erfarenhet som har någon input?
    Tack på förhand! Click image for larger version

Name:	IMG_20171118_141809.jpg
Views:	1
Size:	106,4 KB
ID:	683827Click image for larger version

Name:	IMG_20171118_141809.jpg
Views:	1
Size:	106,4 KB
ID:	683827

  • #2
    er det sølv?
    I så fald kan du veje den - er der meteriale indeni skal det fratrækkes vægten.
    du får ca 5 kr pr gram - 5 til 8 kr er realistisk, men tættest på 5.

    Sælg den privat - til en interesseretr. Eller brug den som gave.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av hose Visa inlägg
      er det sølv?
      I så fald kan du veje den - er der meteriale indeni skal det fratrækkes vægten.
      du får ca 5 kr pr gram - 5 til 8 kr er realistisk, men tættest på 5.

      Sælg den privat - til en interesseretr. Eller brug den som gave.

      Tack men jag vet att jag får mer för den som den är än för grammet silver 😊 ( den är värderad till att utropas för iaf 2000 se) plus att den är så jäkla fin att jag skulle vilja att den kom t ngn som uppskattar den 😊
      Vad jag försöker få fram är att jag vill sälja den som den är och vart och när det då är bäst att göra det.

      Comment


      • #4
        Jag tänkte just föreslå att du kontaktar en auktionsfirma för konsultation. Men det ha du redan gjort. Du vet redan mer än vad någon här rimligen kan veta om dosans värdering, ålder etc.
        Om en auktionsfirma har meddelat ett utrop på 2000 kr - ta det budet. Bevakningen brukar läggas ca 20 procent under utropet - vilket innebär att ca 1600 kr är vad den lägst kan klubbas för. Om detta inträffar får du behålla 1360 kr efter avdragen provisionen (15 %). Men den kan ju gå högre beroende på faktorer som är okända för detta forum.
        Marknaden brukar vakna till liv och piggna till efter helgerna omkring slutet av januari och framöver.

        Comment


        • #5
          du har fået den vurderet -- hvorfor spørger du så?
          Er du allerede igang med markedsføringen.

          Hvad vejer den? Nu du vil udfordre mit prisbud.

          Comment

          Working...
          X