Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygata Mora träsnitt av ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygata Mora träsnitt av ???

    Upphittat i kvarlåtenskapen efter farfar. Ett träsnitt av någon Molin, tror jag. En bygata i Mora visar snittet. Någon som kan hjälpa mig på traven att komma på vem konstnären är?
    Bifogade filer

  • #2
    Adolf Melin?
    I’m a real mean bitch!

    Comment


    • #3
      Stort tack Maria. När jag googlar på Adolf Melin visar det sig att du har helt rätt. Jag har inga ambitioner att behålla detta träsnitt. Någon som har en aning om vad mitt konstverk borde kosta? Jag hittade en avslutad auktion där en oljemålning av Melin sålts för en femhundring. Är mitt träsnitt värt hälften, mindre eller ingenting. Han dök även upp på Nationalmuseum och där står det att verken är donerade av konstnären. Gör man så är det väl inte så svårt att bli representerad på muséet...

      Comment


      • #4
        Mindre än hälften. Tre träsnitt värderades till fem hundra på auctionet men förblev osålda. Jag vet inget om hur eftertraktad just han är men grafik även av halvkända namn brukar sällan kosta några pengar.

        Comment


        • #5
          Tack för svar. Någon pensionsförsäkring är uppenbarligen inte trycket. Jag hoppas jag kan hitta någon som uppskattar det mer än jag gör.

          Comment


          • #6
            Någon intressent borde det gå att hitta.

            Comment

            Working...
            X