Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hjälp !!

Hjälp !!

Denna har jag fått i arv av min morfar som samlade på massa saker
    , har haft den i min ägo i ca 20 år snart . Nu till min fråga
    Vem kan ha gjort den ? Land? Årtal ja allt är av intresse.
    Bifogade bilder Bifogade bilder      

Seniormedlem FBQs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Datering är troligen omkring 1900-1910. Ursprung är svårt särskilt utan bild på undersidan.

Citat Ursprungligen postat av FBQ Visa inlägg
    Datering är troligen omkring 1900-1910. Ursprung är svårt särskilt utan bild på undersidan.
    Nu har även botten kommit med
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Seniormedlem Svärdsfallas avatar
    Reg.datum
    okt 2011
    A. G. Harley Jones masstillverkade den här typen av vaser under 1900-talets början och många hamnade i Sverige. Men om det är de som har gjort den är jag inte helt säker på.

http://www.thepotteries.org/allpotters/609a.htm

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Citat Ursprungligen postat av Svärdsfalla Visa inlägg
    A. G. Harley Jones masstillverkade den här typen av vaser under 1900-talets början och många hamnade i Sverige. Men om det är de som har gjort den är jag inte helt säker på.

http://www.thepotteries.org/allpotters/609a.htm
    Hello there.
    Nog sprider den en sfär av GB och stoke-on-trent är en bra gissning. Hur gammal då? Modellen är från sent 1800-tal (i sin hemska skepnad) och dekoren tidigt 1900-tal. Avsaknaden av stämpel tyder på att det är inte är ett namnkunnigt företag och massan tycks inte ha varit av bästa kvalitet. Men, men, men...ack så trevlig... so long...

Citat Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    Hello there.
    Nog sprider den en sfär av GB och stoke-on-trent är en bra gissning. Hur gammal då? Modellen är från sent 1800-tal (i sin hemska skepnad) och dekoren tidigt 1900-tal. Avsaknaden av stämpel tyder på att det är inte är ett namnkunnigt företag och massan tycks inte ha varit av bästa kvalitet. Men, men, men...ack så trevlig... so long...
    Tack för era svar 😀

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •