Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp !!

    Denna har jag fått i arv av min morfar som samlade på massa saker
    , har haft den i min ägo i ca 20 år snart . Nu till min fråga
    Vem kan ha gjort den ? Land? Årtal ja allt är av intresse.
    Bifogade filer

  • #2
    Datering är troligen omkring 1900-1910. Ursprung är svårt särskilt utan bild på undersidan.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av FBQ Visa inlägg
      Datering är troligen omkring 1900-1910. Ursprung är svårt särskilt utan bild på undersidan.
      Nu har även botten kommit med
      Bifogade filer

      Comment


      • #4
        A. G. Harley Jones masstillverkade den här typen av vaser under 1900-talets början och många hamnade i Sverige. Men om det är de som har gjort den är jag inte helt säker på.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Svärdsfalla Visa inlägg
          A. G. Harley Jones masstillverkade den här typen av vaser under 1900-talets början och många hamnade i Sverige. Men om det är de som har gjort den är jag inte helt säker på.

          http://www.thepotteries.org/allpotters/609a.htm
          Hello there.
          Nog sprider den en sfär av GB och stoke-on-trent är en bra gissning. Hur gammal då? Modellen är från sent 1800-tal (i sin hemska skepnad) och dekoren tidigt 1900-tal. Avsaknaden av stämpel tyder på att det är inte är ett namnkunnigt företag och massan tycks inte ha varit av bästa kvalitet. Men, men, men...ack så trevlig... so long...

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
            Hello there.
            Nog sprider den en sfär av GB och stoke-on-trent är en bra gissning. Hur gammal då? Modellen är från sent 1800-tal (i sin hemska skepnad) och dekoren tidigt 1900-tal. Avsaknaden av stämpel tyder på att det är inte är ett namnkunnigt företag och massan tycks inte ha varit av bästa kvalitet. Men, men, men...ack så trevlig... so long...
            Tack för era svar 😀

            Comment

            Working...
            X