Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Två hängen med knepiga stämplar - kan de vara gjorda i Mexiko?

Två hängen med knepiga stämplar - kan de vara gjorda i Mexiko?

Har två silverhängen med stämplar som jag inte blir klok på. Kan de vara gjorda i Mexiko? Är det ett "M" som är stämplat i "stjärnhänget"? Och har "korshänget" en symbolstämpel? Ute på okänt vatten med dessa.....som vanligt
    Bifogade bilder Bifogade bilder          

ankh kors

Jeg kan ikke se stempel, men mon ikke vi er i Egypten.
    Egtpten har 3 stwmplwr, så jwg tror ikke at det er sølv
    Senast redigerat av hose den 2017-10-19 klockan 06:18.

Citat Ursprungligen postat av hose Visa inlägg
    ankh kors

Jeg kan ikke se stempel, men mon ikke vi er i Egypten.
    Egtpten har 3 stwmplwr, så jwg tror ikke at det er sølv
    Hej Hose du har säkert helt rätt att den är från Egypten och vad tror du, kan det vara tenn i så fall?

Jeg har selv lige købt et bæger fra egypten med 2 stempler - jeg havde ikke min lup med så jeg troede det var sølv. Fandt ud af min fejltagelse efter køb - øv. Så jeg tør ikke udtale mig om hvad dit kors er lavet af.

Men du har sikkert ret.

Citat Ursprungligen postat av hose Visa inlägg
    Jeg har selv lige købt et bæger fra egypten med 2 stempler - jeg havde ikke min lup med så jeg troede det var sølv. Fandt ud af min fejltagelse efter køb - øv. Så jeg tør ikke udtale mig om hvad dit kors er lavet af.

Men du har sikkert ret.
    Tack Hose jag sökte vidare på egyptiska/Mellanöstern stämplar och det stämmer att det bör vara två stycken för att visa att det ska vara silver. Stort tack för ny kunskap och ha en trevlig helg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •