Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Rakblad

Jag har en sån där - fast lite annorlunda design. Världens bästa självklippnings-grunka. Min är som en ganska tunn rektangulär dosa i svart plast med kammen och rakbladet i ena änden. Men ett litet reglage kan man skjuta rakbladet ut eller in för olika klipplängder. Jag har haft min i säkert 30 år och jag nöter ännu på på originalrakbladen.

Var kan man hitta en ny sådan klippanordning - jag lovar en evig plats i PES Hall of Fame för den som lämnar ett tipps om var man kan köpa en dylik.

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hm - i ett alldeles nytt nummer av Sandvik Group Magazine finns inte ett ord om rakblad - som With Compliments Sandvikens Jernverks AB. Men man kan kanske ta en kniv typ Cangshan och skära både lax och stubb eller rödkål https://medium.com/@CangshanCutlery/...l-4d3821ff67a3
    Bifogade bilder Bifogade bilder      
    Senast redigerat av Lars M den 2019-09-20 klockan 20:08.

Reg.datum
    apr 2009

V-Gurra

Att Mr G lånade sin bild till sardinburkar kan man ju se i de flesta livsmedelsbutiker men här även till rakblad. En fråga återstår: vilket företag tillverkade kungens rakblad? Och bara priset på svenska......
    Senast redigerat av Lars M den 2019-10-01 klockan 18:11.

Reg.datum
    apr 2009
    The best a girl can get.... är en blå Gillette. En svensk reklamskylt. Men står hon inte och trampar på King Camp Gillette (1855-1932)? Hm..."the seller liable to infrigment action at law".

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •