Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dansk som jag undrar över

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Dansk som jag undrar över

    Någon som känner igen den här märkningen? Vasen känns Bornholmsk. Jag tolkar det som TF eller möjligen TK.
    Tänkte Tut Fog men hennes monogram ser ju inte ut så. Hjälp.
    Bifogade filer
    www.starkeld.com

  • #2
    Hej Larspeter,
    Det er Tut Fog, som du jo tænkte var en mulighed. Jeg fandt en vase solgt på lauritz.com, hvor signaturen er den samme som den du viser. Jeg har ikke noget keramik af hende, og har ikke nogen oplysninger/ kendskab til hende. Men det søger jeg nu!
    Hilsen Bodil
    Bifogade filer

    Comment


    • #3
      Hej Bodil
      Det är inte första gången Lauritz begår misstag. Har fått veta nu att det är Frank Tromborg med 100 %-ig säkerhet.
      MVH
      Lars
      www.starkeld.com

      Comment


      • #4
        Hej igen, mange tak for oplysningen!
        Hilsen herfra.

        Comment


        • #5
          Her er så signaturen for Ester Tut Fog til sammenligning med Frank Tromborgs. Bogstaverne T og F er mere adskilte. Jeg så netop dette pindsvin i dag på loppis. Det er sjældent at se arbejder fra hende, og dette lille pindsvin kostede 300 kr. Pindsvinet findes i flere størrelser og kan være endnu dyrere.
          Jeg har forsøgt at finde oplysninger om Tut Fog, men der er ikke så meget umiddelbart at finde. Men hun er født 4.4.1907 i København og er død 14.1.1999. Hun blev ansat på Bing & Grøndahl i 1947, og hun har sandsynligvis været tilknyttet virksomheden i hele sit arbejdsliv, og hendes arbejder set på nettet har også stempler fra Bing & Grøndahl. Så vaserne fra Frank Tromborg er således helt ude af sammenhængen!
          Hilsen herfra.
          Bifogade filer

          Comment

          Working...
          X