Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

7-armad takkrona i mässing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: 7-armad takkrona i mässing

    Är det någon som vet något om denna vackra lampa som jag fyndat. 7-armad i mässing (?) och jag tror det är orginalskärmar jag har (övre bilden) men just nu har jag vita då barnen ville göra den mer modern Jag undrar hur gammal den är, vad den kommer ifrån och om den är värd något?
    Bifogade filer

  • #2
    Lampan är från 1940- eller 1950-talet och det är nog originalskärmarna du har.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av FBQ Visa inlägg
      Lampan är från 1940- eller 1950-talet och det är nog originalskärmarna du har.
      Vet du var den kommer ifrån? Svensk? Värde? Har hittat en liknande på nätet en gång men den var bara 5-armad.

      Comment


      • #4
        Ingen aning men snarlika har tillverkats i Sverige och de flesta jag sett där tillverkaren varit känd som ursprungligen sålts här har varit svenska så mest troligt har den tillverkats här.

        Håller inte koll på värde, men de brukar kosta några hundralappar, för stora lite mer men sällan över tusenlappen i den här stilen. Upplever lampor som mer populära.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av FBQ Visa inlägg
          Ingen aning men snarlika har tillverkats i Sverige och de flesta jag sett där tillverkaren varit känd som ursprungligen sålts här har varit svenska så mest troligt har den tillverkats här.

          Håller inte koll på värde, men de brukar kosta några hundralappar, för stora lite mer men sällan över tusenlappen i den här stilen. Upplever lampor som mer populära.
          Tack för ditt svar!!

          Comment

          Working...
          X