Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Va ? Syns jag fortfarande?

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009

Va ? Syns jag fortfarande?

Så såg den ut att tänka, rågeten nere vid Boo brygga
    som uppenbarade sig (uppsökt) vid dagens lilla promenad.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009

Råget???

Hallon i blomsterprakten,
    Nu är måttet råget, kände inte till benämningen. Trevligt att följa med på dina utflykter och fasen vad bra
    du blivit som fotograf. Tack för trippen och so long...Kim...

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Vacker bild men ett rackans skadedjur. Varken tulpaner eller penséer får vara ifred. Dagen före midsommar var mitt plommonträd som jag fick av barnbarn för några år sedan avbarkat runtom
    http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6480127
    Senast redigerat av Lars M den 2017-07-03 klockan 21:31.

Reg.datum
    mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    Hallon i blomsterprakten,
    Nu är måttet råget, kände inte till benämningen. Trevligt att följa med på dina utflykter och fasen vad bra
    du blivit som fotograf. Tack för trippen och so long...Kim...
    Tack Kimmen, när man får dylik respons känns det alltid roligare att lägga upp någon bild då och då, även
    om kvalitén på bilderna ofta är skiftande. Denna vackra skapelse lyckades jag smyga mig på¨rätt så bra.

Citat Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
    Vacker bild men ett rackans skadedjur. Varken tulpaner eller penséer får vara ifred. Dagen före midsommar var mitt plommonträd som jag fick av barnbarn för några år sedan avbarkat runtom
    Tråkigt för Dig Lars M. Träd är ju inte lätt att ersätta heller, men rådjuren håller ju till mer och mer i villaträdgårdar,
    inte minst här uppe i Stockholmstrakten. Deras normala födosöksområden har ju blivit så kraftigt beskurna av bebyggelse
    att dom tyvärr är hänvisade dit för sin överlevnad.
    Senast redigerat av prylsnubben den 2017-07-03 klockan 23:18.

Reg.datum
    okt 2009

Förebygga är det trygga---

Citat Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
    Hallå Lars,
    Visst ställer rådjuren till med skada, men smakar gott vid middagsbordet. En sadel...hmmmm. Vi hade stora problem på den här sidan. En jägare fick samtycke till jakt och siktade på ledardjuret. Det hjälpte inte. Då kom jag på iden att kalla vintrar utfodra djuren på behörigt avstånd, med en sådan där vit bal som bönderna har, och vips var djuren puts väck från vår lilla halvö.
    Tipset funkar kanske inte i ett villaområde om man nu inte har god grannsamverkan. Frågan är ju alltid: äta eller ätas?
    So long
    Kim

Reg.datum
    okt 2009

Underhållning...

[QUOTE=prylsnubben;266704]Tack Kimmen, när man får dylik respons känns det alltid roligare att lägga upp någon bild då och då, även
    om kvalitén på bilderna ofta är skiftande. Denna vackra skapelse lyckades jag smyga mig på¨rätt så bra.

Hallå Snubben,
    Ett forum som vårt måste vara lite roligt och intressant att titta på, inte bara en frågespalt om prylar som de flesta är
    kanske ointresserade av. Därför måste lungan få lyft, luft och vara lite underhållande i ord och mening. Gärna i bild.
    Ska skärpa mig.
    So long
    Kim

Reg.datum
    apr 2009
    Tack för svar från prylsnubben och Kim v P.!
    Men nog blir man lite provocerad när geten i veckan gick och la sig i snön alldeles framför det nu avsågade polmmonträdet

Reg.datum
    mar 2009

Hej Lars M.

Tror kanske att geten precis som Du sörjer plommonträdet
    och dess smaskiga bark.

Reg.datum
    apr 2009
    Nja, det är väl bocken som fejar sina horn genom att gnida mot en trädstam, så att det yttre på hornen blir av med blodkärl och annat. En hind behöver bara ligga i snön och vänta på tulpaner.... https://www.youtube.com/watch?v=7ChTS8BKQMg

Reg.datum
    okt 2009

Mångfald...

Hallon och blåbär,
    Hade glömt den här tråden. Kan rapportera att här i Norra Roslagens famn vi inte haft problem med bockar
    (kanske med ett undantag). Tror att vi alla trivs bäst med mångfald, havsörnar (som kan ta taxarna), lodjur
    och vargar (som oftast inte stör), vildsvin (som smakar väldigt gott), ekorrar (som gärna flyttar in i vinterkylan).
    möss (som katten gillar) och småfåglarna (som vi matar).
    Vi är alla djur. Man får ta det onda med det goda...
    So long...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •