Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: 90 grader fel

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009

90 grader fel

Skall det vara så svårt att visa bilder i fel grader, som så många gör? Varför?

Seniormedlem FBQs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Problemet dyker upp i telefonen. Av någon anledning läggs bilder jag lägger upp från telefonen inte rätt. Det finns inte heller något alternativ att rotera bilderna eller någon möjlighet att få förhandsvising av dem.

Den Unge (DU) Ungfyndarens avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Jag har löst detta problem (på iPhone) visar bilder på hur man gör i nästa inlägg.
    Senast redigerat av Ungfyndaren den 2018-07-07 klockan 21:28.

Reg.datum
    aug 2017
    Namn:  IMG_1069.jpg
Visningar: 39
Storlek:  10,6 KB Först väljer du en bild... Sen trycker du på symbolen med 3 streck och prickar.
    Namn:  IMG_1070.jpg
Storlek:  8,8 KB När du gjort det så hamnar du i redigeringsläge. Därefter trycker på symbolen bredvid avbryt.
    Namn:  IMG_1071.jpg
Visningar: 38
Storlek:  9,6 KB Därefter, tryck på symbolen över avbryt en gång så att den roterar 90 grader och sen klar.
    Namn:  IMG_1072.jpg
Storlek:  7,2 KB Därefter går du in i redigeringsläge igen och roterasymbolen och tryck på symbolen över avbryt 3 gånger så att den går tillbaka till vanligt läge.
    Namn:  IMG_1073.jpg
Visningar: 40
Storlek:  6,3 KB Sedan trycker du på klar.
    Namn:  IMG_1074.jpg
Visningar: 38
Storlek:  9,7 KB Gör man detta så ska bilden förhoppningsvis inte bli felroterad vid inlägg.
    Hoppas detta var till hjälp!

Med Vänliga Hälsningar
    DU

Reg.datum
    aug 2017
    Citat Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
    Ekenäs?
    Enligt Börje: Möjligen en andrahands därifrån...
    Senast redigerat av Ungfyndaren den 2018-07-08 klockan 00:13.

Seniormedlem FBQs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Jag har Samsung, men jag tittade nu och hittade ett sätt att rotera bilderna. Sedan är det fortfarande så att i mobilen ser de alla ut att ligga rätt, telefonen känner av vad som är upp på bilden, så jag vet ju inte vilka bilder som kommer att bli fel här på PES.

Men jag kan ju alltid göra så att jag lägger upp dem, ser om de blir fel och i så fall rotera dem i telefonen motsvarande felvisningen på PES och ladda upp dem på nytt och se om det hjälper. Skall prova det nästa gång.

Nej, testade just med fotoramen. Jag roterade den 90 grader i telefonen för att den skulle bli rätt, men den visas ändå fel här på sidan. Uppenbart spelar det ingen roll hur den visas på telefonen för om den felroteras här.
    Senast redigerat av FBQ den 2018-07-08 klockan 00:39.

Reg.datum
    aug 2017
    Citat Ursprungligen postat av FBQ Visa inlägg
    Jag har Samsung, men jag tittade nu och hittade ett sätt att rotera bilderna. Sedan är det fortfarande så att i mobilen ser de alla ut att ligga rätt, telefonen känner av vad som är upp på bilden, så jag vet ju inte vilka bilder som kommer att bli fel här på PES.

Men jag kan ju alltid göra så att jag lägger upp dem, ser om de blir fel och i så fall rotera dem i telefonen motsvarande felvisningen på PES och ladda upp dem på nytt och se om det hjälper. Skall prova det nästa gång.

Nej, testade just med fotoramen. Jag roterade den 90 grader i telefonen för att den skulle bli rätt, men den visas ändå fel här på sidan. Uppenbart spelar det ingen roll hur den visas på telefonen för om den felroteras här.
    Jag roterar den först 90 grader och sen tillbaka till vanligt, då funkar det för mig.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •