Tänkte bara presentera mig lite och säga hej på er och ert fina forum.

Här har ni Sveriges sämsta samlare eftersom jag framförallt är inriktad på saker jag inte har en aning om vad dom är för något

Det började med en gammal torr samlartarm som suktade efter gamla spännande saker. Men då pluskan inte riktigt är i Van Gogh- eller Rembrandtformat så valde jag en liten nisch som visade sig vara både spännande och billig att roa sig med. Nämligen obskyra husgeråd. Det finns så oändligt mycket uppfunnet för köket genom tiderna vars funktion är mer eller mindre bortglömd.

Vissa saker har sedan visat sig inte vara allt för okända för den mera insatte. Som t ex mandelkvarnen, citronpressen eller Nils-Johans äggskivare "Pullan" (som för övrigt är en het Traderapryl).

Jag ordnade vid ett tillfälle en tipspromenad på ett café där jag hängde upp mer än 20 underliga husgeråd och lät folk kryssa i rätt förslag. Och vinnaren fick förstås, japp, ett mycket udda husgeråd som jag fortfarande inte vet vad det är.

Namn:  PICT0004.jpg
Visningar: 34
Storlek:  96,6 KB

Jag tror att köket är och kommer att vara en av uppfinnarnas favoritplatser. Tyvärr har det väl blivit lite väl elektrifierat och sånt är jag inte så road av.
Jag kommer säkert att fråga er om ett och annat mystiskt föremål som jag själv inte kan identifiera.

Som den här:
Namn:  P1050234.jpg
Visningar: 33
Storlek:  61,2 KB

(Nu vet jag svaret eftersom kvinnan på loppisen berättade det för mig. Men ni kan ju alltid gissa . En hint: Hennes avlidne make hade varit byggnadsarbetare.)

Kul att vara här och jag är säker på att detta forum är en guldgruva för den nyfikne.