Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Liten kalebassvas, danskt studiostengods, men av vem? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liten kalebassvas, danskt studiostengods, men av vem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Liten kalebassvas, danskt studiostengods, men av vem?

    Jag har envaga skamkänslor rörande min lathet då jag har en känsla av att denna signatur bör vara rätt så lätt igenkänd, men vore ändå hemskt tacksam för hjälp:

    p.s. vänligen ursäkta dålig bildkvalitet, jag hoppas signaturen ändå är tydbar. d.s.

    Click image for larger version

Name:	IMG_20170506_170530.jpg
Views:	1
Size:	99,2 KB
ID:	680130Click image for larger version

Name:	IMG_20170506_170617.jpg
Views:	1
Size:	69,5 KB
ID:	680131

  • #2
    Laurine kanske.........

    Comment


    • #3
      Den frågan har sju år på nacken här i forumet, och fortfarande är den olöst.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av keramikopossum Visa inlägg
        Jag har envaga skamkänslor rörande min lathet då jag har en känsla av att denna signatur bör vara rätt så lätt igenkänd, men vore ändå hemskt tacksam för hjälp:

        p.s. vänligen ursäkta dålig bildkvalitet, jag hoppas signaturen ändå är tydbar. d.s.

        [ATTACH]162759[/ATTACH][ATTACH]162760[/ATTACH]
        Gunni Nordstrøm

        Comment


        • #5
          Tack så hemskt mycket för hjälpen, trodde aldrig denna gåta skulle lösas!

          En del av tjusningen i keramik ligger i mitt tycke i att man då och då finner objekt av relativt okända upphovsmakare som ändå uppvisar remarkabel kvalitet. Denna vas står bland verk av betydligt mer namnkunniga keramiker i min samling och skämms på intet sätt för sig, formen är så vbälbalanserad och mynningsringen så skarp och väl definierad att jag nästan ryser lite ibland när jag tallar på'n...

          Comment

          Working...
          X