Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Snygg bonbonjär - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snygg bonbonjär

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Snygg bonbonjär

    Nån som känner igen den här signaturen?
    Bifogade filer

  • #2
    Puffar lite här.

    Comment


    • #3
      Tycker mig se ett tydligt S under "signaturen".
      Känns mycket St Erik och 30-tal.

      Comment


      • #4
        Nu när du säger det så ser jag oxå S:et...det står inte ett N framför? Nittsjö? Annars håller jag med om S.t Erik o 30-talet

        Comment


        • #5
          Bonbonjär???

          Hallå Yobra,
          Förlåt, är lite petig med benämningarna på prylar. Det här är en tobaksburk och ingenting annat. Om du söker på tobaksburk keramik (bilder) hamnar du här på PES och får flera ledtrådar om det nu är N eller S. Trevlig, varför inte odla tobaksblomman i den? So long...

          Comment


          • #6
            Instämmer med Kim att det bör röra sig om en tobaksburk, men tillverkaren tror jag är Gabrielverken. Att stämplarna vid den här tiden, som gjordes för hand, var slarvigt utförda är mer regel än undantag.
            Bifogade filer

            Comment


            • #7
              ........eller möjligen anonym gjord för Frans Svensson.

              Comment


              • #8
                Intressant läsning, prylsnubben. Nyheter för mig. Men jag håller ändå på Gabriel.

                Inte mycket till likheter mellan stämplarna kanske, annat än att de är slarvigt utförda.
                Bifogade filer

                Comment


                • #9
                  Hej Svärdfalla, att stämpeln skulle vara en "misslyckad" Gabriel do
                  håller jag för föga troligt. Visst kan det vara Gabriel ändå, men....

                  Comment


                  • #10
                    Anledningen till att jag skriver bonbonjär beror helt enkelt på storleken, i min värld brukar tobaksburkarna vara större/högre.

                    Comment

                    Working...
                    X