Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Framtidens antikviteter och antikviteter som är out of fashion

Citat Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    PS, Min Far var samlare och köpte en massa vackert skrot, dekorativt och trevligt. Bland inköpen fanns två målningar av idag väldigt uppskattade konstnärer. Han flyttade till Paris och köpte senare ett nunnekloster i Normandie, renoverade från topp till tak och betalade med behållningen av två försålda målningar.
    Min dröm är att i framtiden, om säg 20 år, köpa ett stort hus och inreda det med antikviteter.

Citat Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
    Hallå Herrar,
    Köp med hjärtat och lyssna till magkänslan. Köp mycket men lägg inte allt i en korg. Betala bra. Och köp av en bra handlare.
    Köp inte det alla andra köper, din blick och känsla blir avgörande. Räkna inte med allt stiger i värde. Myntet har två sidor.
    Lycka till
    Tack för lyckönskningen! När jag tittar runt på internet så märker jag att mycket av det jag fastnar för
    är precis det som alla andra köper idag. Vilket då innebär att det också är dyrt.

Men jag tycker att det är ett verkligt bra råd du ger att inte köpa det alla andra köper.
    Och att köpa mycket.

Förhoppningsvis ju mer jag fördjupar mig och desto fler föremål jag stöter på så
    kan jag utveckla min smak och min uppskattning av föremål där jag också kan göra potentiella fynd och köpa
    föremål som inte är superhett idag.

Jag har en ganska bred smak. Jag har tidigare i livet rest runt till de flesta av Europas större städer och besökt
    de mest berömda museerna. Det mesta där är ju naturligtvis långt över min prisklass.
    Men det finns ju en del gammalt som verkligen är out of fashion och hyfsat billigt.
    Tyvärr kommer det ju inte ut på marknaden särskilt ofta vad det verkar.
    Senast redigerat av JKnecht den 2017-03-28 klockan 17:08.

jeg køber antik sølv fra de steder jeg har besøgt. Helst 1700tal, men 1800 går også. Nogen gange f.eks. i Polen eller andre Østlande køber jeg på ebay, for det er billigst her.

Har lige været på rundrejse i Marocco - rejseleder var en ung fyr som var cand mag i arabisk kultur og sprog. Han ville gerne have antikviteter fra Mellemøsten, men havde ikke råd. Han blev vildt misundelig over de ting jeg har.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •