Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Keramik Bornholm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Keramik Bornholm?

    Hej

    Undrar lite över denna vas, kan inte tyda stämplarna
    Tycker mig se Bornholm underst
    Vasen är 14 cm hög

    Tacksam för hjälp
    Bifogade filer

  • #2
    Vasen må være produceret hos Teglkaas Stentøj, nær Hasle på Bornholm. Måske et arbejde af Tulla eller Arne Ranslet? Ses der ingen antydning af anden signatur end selve stemplingen? Det er en fin vase!
    Jeg har desværre ikke nærmere oplysninger om Teglkaas Stentøj. Virksomheden er ikke nævnt i Dansk keramisk Bibliografi eller i Bornholmsk Værkstedskeramik.

    Hilsen
    Bodil

    Comment


    • #3
      Jeg fandt alligevel en lille artikel i Kristeligt dagblad i anledning af Arne Ranslets 80-års fødselsdag i 2011 og derefter fandt jeg faktisk oplysninger om Teglkaas Stentøj i bogen om Bornholmsk Værkstedskeramik side 214 under Arne Ranslet. De havde eget værksted i Teglkaas 1954-1973. Jeg har aldrig stødt på det navn før, selvom jeg kender navn og signatur på Arne Ranslet. Det er altid fint at lære noget nyt!

      Så der er ingen tvivl ang. vasen - den er lavet af Arne og Tulla Ranslet på eget værksted, Tegelkaas Stentøj Hasle Bornholm, som den er stemplet med.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av DanskeBodil Visa inlägg
        Jeg fandt alligevel en lille artikel i Kristeligt dagblad i anledning af Arne Ranslets 80-års fødselsdag i 2011 og derefter fandt jeg faktisk oplysninger om Teglkaas Stentøj i bogen om Bornholmsk Værkstedskeramik side 214 under Arne Ranslet. De havde eget værksted i Teglkaas 1954-1973. Jeg har aldrig stødt på det navn før, selvom jeg kender navn og signatur på Arne Ranslet. Det er altid fint at lære noget nyt!

        Så der er ingen tvivl ang. vasen - den er lavet af Arne og Tulla Ranslet på eget værksted, Tegelkaas Stentøj Hasle Bornholm, som den er stemplet med.
        Stort TACK!!!

        Comment


        • #5
          Click image for larger version

Name:	Tulla Ranslet 2 krukker.jpg
Views:	1
Size:	47,1 KB
ID:	566391

          Her er et par vaser af Tulla Ranslet. Samme glasur, samme ler. Også stemplede under bunden.

          Comment

          Working...
          X