Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dagens fund en bonbonniere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Dagens fund en bonbonniere

    Det viste sig at være sølv. Den er lidt i stykker og jeg har ikke alle løsdelene. Skålen er heller ikke original, men bortset fra de småting.
    Billede før og efter pudsning.
    Bifogade filer

  • #2
    Ja det är ju kul när det händer något.

    Comment


    • #3
      Alltid kul att fynda även om fyndet är ett lösfynd. Antar att det sitter små diskreta stämplar lite här och där. En skål fylld med skumbilar är aldrig fel.

      Comment


      • #4
        Nej det er ikke dårligt, men jeg tror at jeg vil fylde med chokolade.

        Den er fint stemplet på ørnen, på låget og på skålen.
        Kun mesterstempel kan jeg ikke finde.
        Her er stemplet fra ørnen som er det mest tydelige. Eller rettere det jeg bedst kan fotografere.
        Bifogade filer

        Comment


        • #5
          Her er stempel fra låget, men det er svært at fotografere ordentligt.
          Bifogade filer

          Comment


          • #6
            Antar att du vet i vilket land den är tillverkad och ålder.
            När du ändå är här och jobbar hose så kanske du hjälper mig lite. Köpte en serivis för en tid sedan. Tre delar, kanna socker mjölk/grädde. Priset var några tior och alla delar var nästan svarta. Hittade stämplar enligt bild. Antar England och sent 1800-tal. Har du eller någon annan möjlighet att tolka stämplarna. Längst till vänstar står det J.W. De övriga är nog läsbara.
            Bifogade filer

            Comment


            • #7
              Min er fransk - minerva stempel.
              Dine er ganske rigtig engelske j.w kender jeg ikke, men så kommer "lion passant" den gående løve som fortæller at det er sterling altså 925 og engelsk standard.
              Så har vi panterhovedet "Leopards head" for London.
              Årsbogstavet R i det skjold er 1892 om jeg nu husker rigtigt.
              Pænt sæt med meget håndarbejde - et rigtigt fund.

              Comment


              • #8
                Här har du en jättebra länk om engelska stämplar.
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                Comment


                • #9
                  Får ta och skaffa mig en bra silverbok. Tackar för länken. Fanns några J.W. men fick ingen att passa med servisens stämplar.

                  Comment


                  • #10
                    Har ni uppgifter om en C.G.H. omkring 1929, skall nog vara Stockholm. Silversmed.

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
                      Får ta och skaffa mig en bra silverbok. Tackar för länken. Fanns några J.W. men fick ingen att passa med servisens stämplar.
                      Men der kræves mange bøger - rigtig mange.
                      Hvad har du af bøger med stempler?
                      jeg har lånt Håndbog for Sølvsamlere på biblioteket. Den findes også i en svensk udgave. Den indeholder stempler så man kan fastslå land og tid - sådan nogenlunde. Samme funktion har Tardy.

                      Og så er der bøger pr land - og det er dem du skal have fat i, men de er dyre meget dyre og f.eks. de 3 om Danmark - de er udsolgte.
                      Jeg har netop lånt den store svenske fra 1963 dækkende perioden 1520 til 1850 på 791 sider.

                      Selv foretrækker jeg at låne bøgerne og så købe lidt ekstra sølv istedet.

                      Comment


                      • #12
                        Det gör jag också men med tiden så kanske man kan komma över en på Loppis-loppis. Silver är jobbigt, det skall vara oädelt.
                        Denne plllade lite i högen och se vad som dök upp nu är det bara frack som fattas.
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #13
                          Sølvbøger kommer ikke på loppemarked.
                          jeg havde budt på en dansk bind 1 af den store sølvbog på tradera - ingen andre var interesserede undtagen i sidste sekund så bød en anden.
                          Så jeg må stadig nøjes med min kopi.

                          Dit ur er sikkert nydeligt, men stemplerne er ikke så tydelige

                          Comment


                          • #14
                            Har en Old silver, english amerikan foregeign, har nästan aldrig öppnat boken över huvud taget. Stämplar till förbannelse.
                            Får ta några bilder av boken.
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • #15
                              her er de 3 tårne fra bogen - hvert år afbilledet. Og så bliver det ellers ved side efter side.
                              Bifogade filer

                              Comment

                              Working...
                              X