Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bord och stolar - något värde?

Bord och stolar - något värde?

Vi har ett bord och några stolar som på olika vägar har kommit till oss. Inte köpta. Vi vet egentligen ingenting om dem. Någon som kan säga något? De får inte plats hos oss längre, utan vi vill sälja dem. Vad kan värdeNamn:  Gammalt bord.jpg
Visningar: 130
Storlek:  110,8 KB vara och vad är alltså ett rimligt pris?

Finns det verkligen ingen som kan hjälpa mig med detta?

Snälla, ni som har kunskapen, ta er några minuter att titta på mina möbler!

Tack på förhand!!!!

/Baukis

Seniormedlem FBQs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Stolarna är senempire, ganska enkla och snarast av allmogestuk och kan vara senare, men gissar runt 1850. De lär vara ommålade eller avlutade någon gång.

Bordet är sent 1800-tal.

Liknande stolar brukar kosta 50-150 kronor styck, inte alltid lättsålda. Är de i okej skick och inte för ranka är det ju bra stolar för pengarna. Men de är inte tillräckligt gamla eller i tillräckligt intressant originalutförande för att vara intressanta ur någon annan synpunkt. Om de är ärvda kan de ju ändå ha affektionsvärde.

Likande bord brukade tidigare gå för drygt 500 men är numera svårsålda, de brukar inte passa i modern inredning. Kanske kan man bli av med det ganska för några hundralappar.

Tack för svar!

Tack för svaret jag fick - jag misstänkte att det kunde vara så.

/Baukis

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •