Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Servis. Helvetia Utzschneider & Cie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Servis. Helvetia Utzschneider & Cie

    En granne till mig, en 86-årig man utan dator, har funderingar kring en - som han påstår - mycket gammal servis. Han kommer ihåg den från sina farföräldrar men huruvida dessa ärvt eller köpt den känner han inte till. Om han ska sälja den eller ha den kvar som ett arv; det är hans undran.
    Hans hustru har gett mig följande upplysning och jag har försökt ta några foton.

    41 delar:
    8 flata stora tallrikar, diameter 24 cm
    10 ” halvstora
    6 ” små
    11 stora djupa
    1 Soppterrin
    1 Såsskål
    3 ovala uppläggningsfat
    1 STORT uppläggningsfat , diameter 38 cm

    Tacksam för upplysning om när och var tillverkningen skett samt ungefärligt slutbud vid eventuell auktion.
    Bifogade filer
    Last edited by Brunelle; 2016-11-18, 20:26.

  • #2
    Hittade en såssnipa som de ska ha 30 Euro för............

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
      Hittade en såssnipa som de ska ha 30 Euro för............
      https://www.leboncoin.fr/arts_de_la_table/878976430.htm
      Hej, Prylnubben!
      Har sett ditt användarnamn många gånger och förstått att du verkligen hjälper många, som inte själva kan lösa sina "prylproblem".
      Stort tack för länken. Jag ska kopiera såskoppen med slutpriset och lämna till grannen.

      Själv har jag ett par gånger laddat upp foton på PES men denna gång gick det inte riktigt som jag tänkt. Ett tidigare visat fat kom med och jag kunde inte ta bort det??!! Märkligt var också att jag INTE hade klickat på SKICKA utan endast förhandsgranskat flera gånger och sedan, litet småarg, bara lagt av.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Brunelle Visa inlägg
        Hej, Prylnubben!
        Har sett ditt användarnamn många gånger och förstått att du verkligen hjälper många, som inte själva kan lösa sina "prylproblem".
        Stort tack för länken. Jag ska kopiera såskoppen med slutpriset och lämna till grannen.

        Själv har jag ett par gånger laddat upp foton på PES men denna gång gick det inte riktigt som jag tänkt. Ett tidigare visat fat kom med och jag kunde inte ta bort det??!! Märkligt var också att jag INTE hade klickat på SKICKA utan endast förhandsgranskat flera gånger och sedan, litet småarg, bara lagt av.
        Prylsnubben!

        Konsekvensen av ett förlorat S kan väl tolkas på olika sätt? Skratt, irritation, häpnad, harm m.m. Ja, det föreligger förvisso en viss skillnad mellan snubbe och nubbe !!!! Förlåt! Haha!

        Comment


        • #5
          Hej Brunelle och tack för vänliga ord samt Din omtanke.
          Nubben och Snubben är förvisso två skilda ting men de
          båda kan understundom förenas under stoj och glam.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
            Hej Brunelle och tack för vänliga ord samt Din omtanke.
            Nubben och Snubben är förvisso två skilda ting men de
            båda kan understundom förenas under stoj och glam.
            Absolut! Lysande kommentar!!

            Comment

            Working...
            X