Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är det här för krumelur i mässing ? vad står inristat för signatur ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad är det här för krumelur i mässing ? vad står inristat för signatur ?

    Vad är det och vad står det ?
    Bifogade filer

  • #2
    Ser ut att vara Pierre Forsells signatur och då
    kanske tillverkaren kan vara Skultuna. Vad det
    är för något, ja säg det?

    Comment


    • #3
      Pierre Forsell? Nej, nej, nej.

      Skultuna i allmänhet och Pierre Forsell i synnerhet, har en helt annan finish.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av e_v_a Visa inlägg
        Pierre Forsell? Nej, nej, nej.

        Skultuna i allmänhet och Pierre Forsell i synnerhet, har en helt annan finish.
        Nu är det ju så att jag försöker tyda signaturen i första hand, men den kanske Du
        e_v_a tycker är ointressant. Ändå så är det ju den ts efterfrågar i första hand....

        Comment


        • #5
          Hm... tycker du att den signaturen är lika med Pierre Forsells?

          Click image for larger version

Name:	pf.jpg
Views:	1
Size:	74,8 KB
ID:	563748
          Last edited by e_v_a; 2016-10-21, 21:40.

          Comment


          • #6
            Att få till den på ett så litet och dessutom svårsignerat föremål
            är ju inte helt lätt, ja, med tanke på förutsättningarna tycker jag
            att det är hyfsat likt Pierre Forsell. Närmare än att Edgar Böckman
            skulle varit på A&J iaf.

            Comment


            • #7
              Vad jag vet har ALDRIG Edgar Böckman varit på A&J, men Prylsnubben kanske vet något som jag inte vet.

              Men en sak som jag vet, det är att den här mässingsprylen inte är tillverkad på Skultuna Bruk eller formgiven av Pierre Forsell.
              Last edited by e_v_a; 2016-10-22, 15:25.

              Comment


              • #8
                Lägg inte näsan i blöt..

                brukar min hustru säga.
                Hallon, förresten.
                Nja, tror att E_V-A, den där tingesten kommer inte från Skultuna och det man kan uppfatta som signatur är sannolikt ett varumärke från främmande asiatiskt land/diktatur.
                Så frågan vad det är. Ett upplägg/ställ för bestick och då kanske pinnar?
                So long...

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av e_v_a Visa inlägg
                  Vad jag vet har ALDRIG Edgar Böckman varit på A&J, men Prylsnubben kanske vet något som jag inte vet.

                  Men en sak som jag vet, det är att den här mässingsprylen inte är tillverkad på Skultuna Bruk eller formgiven av Pierre Forsell.
                  Nähä Du, lika säker som vanligt. Dessutom kan man ändra sig efter eget godtycke lite hur som helst.
                  Däremot har jag ALDRIG påstått att mässingskrumeluren är en produkt designad Pierre Forsell för
                  Skultuna, det enda jag har sagt är att signaturen påminner om PF-s och om det skulle visa sig att
                  så är fallet så ligger Skultuna bra till som tillverkare. e_v_a menar att föremål signerade A&J skulle
                  vara Böckmans verk men sedan tar hon tillbaka det hursomhelst samtidigt som hon triumferar vad
                  gäller andras fel när det gäller att härleda föremål trots att man inte ens påstått att föremålet
                  kommer ifrån något bestämt håll än mindre angett någon formgivare, endast tolkat en signatur.
                  Sedan håller jag med frun vad gäller Kimmens bidrag i tråden, morsning...................................

                  Comment


                  • #10
                    Du borde söka posten som ordförande i de ”Lättkränktas Riksförbund”.

                    Skämt åsido, det var inte min mening att göra dig upprörd, jag ber så mycket om ursäkt!

                    Comment


                    • #11
                      Tack för svar !

                      Tacksam för svar , får klura vidare på tipsen.

                      Comment

                      Working...
                      X