Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Oläslig etikett? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Oläslig etikett?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Oläslig etikett?

    Hittade den här förra veckan o trodde i min enfald att det skulle bli lättare att läsa etiketten bara jag fick lite bättre ljus....nån annan som har bättre ögon kanske ?
    Bifogade filer

  • #2
    Puffar upp den här.

    Comment


    • #3
      Kan möjligen vara GLORIA.

      Comment


      • #4
        Jag menar såklart GLORY.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av yvobra Visa inlägg
          Hittade den här förra veckan o trodde i min enfald att det skulle bli lättare att läsa etiketten bara jag fick lite bättre ljus....nån annan som har bättre ögon kanske ?
          Kan det stå Medin, alternativt Medim?

          Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	6,8 KB
ID:	562982

          Comment


          • #6
            Längst ner till vänster ser det ut att vara en 5-uddig stjärna. Men vem har en sådan? Inte ens här kan jag hitta någon sådan: http://precisensan.com/antikforum/sh...slinsetiketter. Någon som ser bättre?

            Comment


            • #7
              Hedin tänkte jag kanske , men hittar inget.

              Comment


              • #8
                På sidan 95 i boken Svensk keramik under 1900-talet: Hedin Karin f 1932. Keramiker utbildad vid Slöjdföreningens skola i Göteborg under 1950-talet praktik på Upsala-Ekeby och i England. Startade verkstad i Leksand 1959, flyttade till Tällberg. Tillverkade i huvudsak prynadsgods som vaser, skålar m.m. I lergods. Verkstaden lades ner i början av 90-talet. Signering K Hedin Tällberg.
                Det finns ju ingen signering under men visst har vasen influens av UE där hon praktiserat.

                Comment


                • #9
                  Visst har du rätt om U-E influenserna. Tack!

                  Comment

                  Working...
                  X